Overslaan en naar de inhoud gaan

Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van een unieke community

Wandelcampagne realiseert verhoging van 10% in positieve houding richting Optimel
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Branded content - Optimel

Sommige verhalen raken je en blijven hangen. Ze inspireren, bieden herkenning of zetten je aan tot actie. Het is de kunst om zo'n verhaal te creëren: een verhaal dat niet voelt als een onderbreking, maar als een toevoeging aan het leven van mensen. Precies dat gebeurde toen Optimel en Libelle de handen ineen sloegen. Om op een natuurlijke en creatieve wijze haar ‘Proteïne’-lijn te koppelen aan de fysieke inspanning van vrouwen van 45 jaar en ouder, besloten ze samen met Libelle de 4Daagse-droom van een aantal lezeressen waar te maken. Een van die vrouwen was Marieke. Haar ervaring laat zien wat er gebeurt als een merk de kracht van een unieke community inzet.

De kracht van een vertrouwde context

In een zesdelige videoserie brachten Optimel en Libelle vier lezeressen bij elkaar om de Nijmeegse 4Daagse te lopen. De oproep was gestoeld op een belangrijk inzicht: de dagelijkse uitdaging voor deze doelgroep om te bewegen en het belang van eiwitrijke voeding bij fysieke inspanning.

Voor Marieke was deze oproep het zetje dat ze nodig had: "Ik kwam in de overgang en op de bank blijven zitten was geen optie. Toen ik de oproep zag, wist ik het meteen: dit is echt iets voor mij en mijn nicht. Het voelde niet als een willekeurige oproep, maar als een uitnodiging die perfect paste." Hierin schuilt de kracht van een vertrouwde context: de juiste boodschap landt in een relevante omgeving en community.

Marieke en haar nicht werden, samen met twee andere Libelle-lezeressen, onderdeel van het verhaal. Dit waren geen acteurs, maar echte vrouwen uit het hart van de doelgroep.

Branded content - Optimel

Van lezeres tot meest geloofwaardige ambassadeur

Wat volgde was een authentiek partnership. Tijdens bijeenkomsten kregen de vrouwen support van experts, waarbij Optimel Proteïne een logisch onderdeel van hun voorbereiding werd. De creatieve inzet van de campagne transformeerde de deelneemsters naar de meest geloofwaardige ambassadeurs.

Het meest tastbare bewijs van de samenwerking kwam tijdens de wandeltocht zelf. Marieke: "Een van de meest bizarre momenten was toen we onszelf op een enorme banner van Optimel en Libelle langs de route zagen. Toen pas beseften we: hé, hier staan we gewoon!". Dit laat perfect zien hoe een merk, door aan te sluiten bij de passie van de lezer, op een natuurlijke manier wordt opgenomen in haar belevingswereld.

"We zagen onszelf op een enorme banner"

Marieke

Branded content - Optimel

Een verhaal dat verder reikt dan de finishlijn

Al snel bleek dat de impact veel verder reikte dan de deelneemsters alleen. Omdat de hele Libelle-community meeleefde, ontstond er een effect van herkenning. "Collega's en vrienden spraken me aan: 'Hey, ik heb jou gezien in dat filmpje!'" vertelde Marieke.

Deze betrokkenheid was niet alleen voelbaar, maar ook direct meetbaar in de resultaten. De campagne leverde Optimel een aanzienlijke verhoging van 10% in positieve houding, 9% in positieve merkassociaties en maar liefst 20% in aankoopintentie.

Het verhaal is het perfecte voorbeeld van de kracht van branded content bij DPG Media. Echte storytelling raakt. Wanneer een verhaal wordt verteld in de betrouwbare context van een geliefde community als die van Libelle, wordt het niet alleen gezien, maar ook omarmd. Voeg daar het schaalbare bereik van het DPG Media netwerk aan toe en je creëert een verhaal met échte impact.

Maak ook impact

Wil je meer informatie over branded content bij DPG Media? Bekijk de mogelijkheden.

Lees meer

Credits: Brandstudio van DPG Media en StudioM

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in