‘Darkstore’ wordt ‘art-store’: zo probeert Getir de gunst van de buurt terug te winnen

De bestickerde ramen van ‘darkstores’ van flitsbezorgers zijn reputatiekillers. Getir probeert sympathie te kweken met kunstetalage.

Art-Store Getir 010

Getir toverde donderdag een bevoorradingsmagazijn, een zogeheten ‘darkstore’, om tot een ‘art-store’. De met (paarse) stickers beplakte magazijnen van waaruit e-bikers met boodschappen af en aan rijden, worden door omwonenden gehaat, of op zijn minst ‘niet gewaardeerd’. Van een art-store knapt de buurt juist op, is de gedachte en dat kweekt goodwill bij de (directe) buren. Getir: ‘Het initiatief biedt lokale kunstenaars en andere creatieve talenten een podium om hun werk tentoon te stellen en te verkopen.’

Het gaat nu nog om een pilot. Bij gebleken succes worden meer darkstores omgebouwd. Getir benadrukt dat dit niet het eerste initiatief is om een goede buur te zijn. Het presenteerde eerder al een gedragscode met de industrie en stelde een Getir-team aan dat klaarstaat voor hulp aan de buurt .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie