Incubeta neemt het Amerikaanse RocketSource over om zijn dienstverlening op het gebied van AI en performance marketing uit te breiden. RocketSource ontwikkelde frameworks die IT-processen voor dataverzameling, analyse en klantactivering combineren met gedragswetenschappelijke inzichten.
De integratie moet zorgen voor nieuwe AI-gestuurde oplossingen waarmee Incubeta klanten kan helpen bij doelgroepsbepaling, activering en resultaatmeting. Daarbij speelt onder meer het eigen StoryVesting-framework van RocketSource een rol, dat storytelling koppelt aan klantervaring. Ook brengt de overname diensten als ‘Data as a Service’ mee, waarmee waarde in de marketingtrechter en ROI nauwkeuriger kan worden gemeten.
RocketSource wordt volledig opgenomen in Incubeta. Medeoprichters Jonathan Greene en Steven Kiger blijven het team leiden. De overname levert Incubeta niet alleen technologische expertise op, maar ook een portefeuille aan klanten en consultants.
Met de acquisitie wil Incubeta zijn positie in AI-gedreven, mensgerichte marketing versterken. Het bedrijf is actief in meer dan twintig landen, waaronder Nederland, en werkt voor merken als HelloFresh, ING, L’Oréal en McDonald’s.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu