Dit blijkt uit een onderzoek dat Willem Sterks van de Hanzehogeschool, faculteit economie in Groningen afgelopen maand uitvoerde.
Het gebruik van internet heeft het voordeel van gemak, snelheid en selectiemogelijkheden, vinden de ondervraagde jongeren. Op de vraag wat ze belangrijk vinden bij een goede vacaturebank komt het volgende lijstje tevoorschijn:
1. goede zoekmachine/selectiemogelijkheden: 82%
2. actueel aanbod van vacatures: 81%
3. hoeveelheid vacatures: 51%
4. diversiteit vacature-aanbod: 49%
5. e-mail service: 22%
Ongeveer een kwart van de ondervraagden heeft zijn CV online staan. Verder lezen ze steeds minder kranten, zodat de vacatures in de krant hen niet meer bereiken.
Werkgevers spelen goed in op deze ontwikkeling, blijkt uit onderzoek van IDC. Zij zijn van plan om grote delen van hun wervingsbudgetten te verschuiven van print naar online vacaturebanken. IDC verwacht in West Europa in 2005 een omzet van $5 miljard voor e-recruitment.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu