Met de koffiepodcasts kan Starbucks niet alleen zijn promotionele eieren kwijt maar kan het ook meteen reageren op reacties van luisteraars, zegt de Duitse Starbucks-marketeer Kerstin May. En dat geeft meer inzicht in de wensen en eisen van de Starbucks-doelgroep.
De koffieketen informeert je uitgebreid over de herkomst van de koffiebonen, over koffiebranden en koffiezetten. En: over de zeventig koeien die Starbucks heeft geschonken aan Ruandese koffieboeren. Want Starbucks verzaakt zijn maatschappelijke plichten niet, zoveel is wel duidelijk. Tegen de tijd dat de barista’s uitgebabbeld zijn - de podcasts duren gemiddeld maar liefst twintig minuten - is je koffie wel koud. Toch hebben na een week al 1100 bezoekers naar de podcasts geluisterd. Dat is meer dan waar ze bij Starbucks op hadden gehoopt.
Bron: Marketingjournal

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu