Overslaan en naar de inhoud gaan

Achtung! ontwikkelt 'Bekken Trekken' voor Warchild en Right To Play

De campagne wil het Nederlands publiek op een speelse wijze kennis laten maken met het belang van spelen voor kinderen in oorlogsgebieden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In conflictgebieden hebben kinderen vaak moeite met het herkennen en uiten van emoties. en Right To Play willen kinderen leren omgaan met hun gevoelens. Door middel van sport, spel en psychosociale ondersteuning kunnen ze hun oorlogservaringen beter verwerken en weer kind zijn. Om deze boodschap aan het brede publiek te communiceren, werd in samenwerking met ACHTUNG! de campagne ‘Bekken Trekken’ ontwikkeld. Het Nederlands publiek wordt uitgenodigd om zijn gekste bekken te trekken op  .

related partner content for mobile comes here

Het spel is beschikbaar op desktop en maakt gebruik van face recognition technologie waardoor foto’s automatisch genomen worden wanneer de juiste emoties worden herkend. Deelnemers kunnen hun foto&;s delen op Social Media en op die manier extra aandacht vragen voor het werk van War Child en Right To Play.

De kick-off van de campagne vindt plaats op dinsdag 8 april in Amsterdam en tegelijkertijd in Al-Jiftlik in bezet Palestijns gebied. Nederlandse en Palestijnse kinderen zullen dan in een speciale photo-booth de kans krijgen om live gekke bekken naar elkaar te trekken. Het event wordt gehost door Ali B. en Jetske van den Elsen vanuit War Child en Nicolien Sauerbreij en Niels Kerstholt vanuit Right To Play. De foto’s van de Nederlandse en Palestijnse kinderen zullen later in het jaar ook nog te zien zijn in een interactieve fototentoonstelling.

Stills van de website:

Credits
Concept: Jasper Janssen, Felicitas Olschewski, Mervyn ten Dam
Art Director: Jort Schutte, Samuli Ollikainen
Design: Rasmus Stenbergh
Executive Producer: Noam Erlich
Producer: Alexandra Psalti
Motion design: Enzo Greco
Technical Development: Superhero Cheesecake
Sound: Big Orange 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in