Premium

Nieuwe campagne toont met niet mis te verstane quotes hoe zwaar ouders het hebben

Nieuw initiatief 'De Oudertelefoon' lanceert landelijke campagne voor ouders die een luisterend oor nodig hebben.

Zeg het gewoon. De Oudertelefoon.

De Oudertelefoon lanceert een grootse campagne: ‘Zeg het gewoon. De Oudertelefoon’. De campagne, met niet mis te verstane frustraties en quotes van ouders, is pro bono ontwikkeld en wordt vanaf deze week landelijk uitegerold.

De kindertelefoon bestaat al sinds 1979 en sinds kort is daar De Oudertelefoon. De Oudertelefoon is een anonieme hulpdienst voor ouders en opvoeders die een luisterend oor nodig hebben. Door de Corona-voorschriften en de combinatie van thuiswerken, verzorgen en onderwijs faciliteren, staan momenteel steeds meer ouders onder druk. Dat is volgens de initiatiefnemers terug te zien in de toegenomen cijfers rondom huiselijk geweld en het aantal telefoontjes naar de Kindertelefoon.

 

Advertentie
advertisement
Soms wil ik haar als een rugzak in de hoek smijten. Zeg het gewoon. De Oudertelefoon.

Freelancers en media

Met een team van freelancers en diverse media partijen waaronder RTL en QMusic is de campagne ‘Zeg het gewoon. De Oudertelefoon’ binnen een maand van strategie tot PR-campagne uitgerold en nu komt er ook een buitencampagne naast de  radio- en tv-commercials.

Zelfs als mijn kinderen niets fout doen, erger ik me. Zeg het gewoon. De Oudertelefoon

Taboe doorbreken

Met de campagne ‘Zeg het gewoon’ wil de Oudertelefoon alle ouders aanmoedigen om hun frustraties, angsten en onzekerheden omtrent ouderschap niet op te kroppen, maar juist te delen als het thuis even te veel wordt. In de campagne worden echte quotes gebruikt van ouders en daarmee  willen de makers laten zien dat het geen taboe is om als ouder soms negatieve gedachten over je kinderen, je partner of jezelf te hebben.

Waarom ben ik niet zoals andere moeders? Zeg het gewoon. De Oudertelefoon.

De Oudertelefoon blijft beschikbaar

Oprichter Rolien Sandelowsky, creatief strateeg: ‘Het is te gek om te zien hoe snel en hoe veel we met elkaar op vrijwillige basis gedaan krijgen. Ik ben ontzettend dankbaar voor de passie waarmee iedereen zich inzet om de Oudertelefoon op de kaart te zetten. We willen natuurlijk zoveel mogelijk ouders bereiken met de dienst, ook na deze Corona-crisis. Door deze fantastische campagne kan heel Nederland nu kennismaken met de Oudertelefoon, dat hadden we anderhalve maand geleden niet kunnen bedenken.’ 

Training voor vrijwilligers

Volgens Sandelowsky wordt De Oudertelefoon bemand door vrijwilligers met een achtergrond in de zorg, pedagogiek, psychologie en/of coaching. De oprichtster benadrukt dat de vrijwilligers getraind worden om ouders te woord te staan vanuit de oplossingsgerichte gespreksmethodiek. Daarnaast, aldus Sandelowski, zijn diverse bedrijven, waaronder Voys, Zuidbroek Notarissen, De Brauw Blackstone Westbroek, Centraal Beheer en Rabobank, partners die de Oudertelefoon op zakelijk vlak pro bono ondersteunen.

 

 

Credits:

Creatieve strategie: Carlijn Danser

Mediastrategie: William Gilijamse (Mediawerkt)

PR: Denise Cremers (Umlaut)

Concept & Creatie: Robin Stam & Patrick van Haperen (L.O.V.E.)

Illustratie: Hubert Visser (Monsieur Hubert)

Animatie DOOH: Marijn Maas

Animatie TVC: Erik Post

Coördinatie: Jane van der Wolf

Radiocommercial, audio & muziekproductie: Sounds Like Film

Componist: Nando Eweg / Sounds Like Film

Producer: Jorrit Gerritsen / Sounds Like Film

Stembureau: Voice.industries | The voice-over casting agency, Sabine Hernandez Arce - de Bruijn

Mediapartijen: Mundu, blowUP media, Clear Channel Outdoor, Exterion Media, Hillenaar Outdoor, E Power Radio & Online, Qmusic, RTL

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie