Fitbit transformeert social strategie met nuchtere aanpak 

Zogenoemde always-on-campagne moet het gezondheidstrackers-merk menselijker maken.

Fitbit transformeert social strategie met nuchtere aanpak 
Dept

Fitbit, de wereldleider in activiteits- en gezondheidstrackers wil de koers op social media veranderen door een meer toegankelijke houding aan te nemen. Consumenten gaan zich volgens het bedrijf beter herkennen in het merk waardoor Fitbit verwacht dat de brand loyalty vergroot wordt. De nieuwe social strategie, ontwikkeld door digital agency Dept, wordt uitgerold in de gehele EMEA-regio, inclusief het Midden-Oosten en Afrika. 

Advertentie
advertisement
Fitbit transformeert social strategie met nuchtere aanpak 
Fitbit transformeert social strategie met nuchtere aanpak  Dept

Nuchter en down-to-earth

Dept vertelt dat de nieuwe zogenoemde always-on social campagne van Fitbit is ontwikkeld om het merk menselijker te maken. Hierdoor zou Fitbit iedereen beter kunnen helpen om gezonder en actiever te leven. Dept noemt de aanpak nuchter en down-to-earth. ‘De content en het algemene verhaal is nu herkenbaarder, waardoor de betrokkenheid van consumenten met het merk stijgt, hierdoor krijgt de relatie meer diepgang.’ 

Amy Lyons, senior brand manager bij Fitbit zegt dat de door Dept ontwikkelde strategie duidelijk maakt waar het merk echt voor staat. ‘We willen mensen laten zien dat alle dagelijkse activiteiten en ervaringen bij elkaar passen. De nieuwe strategie versterkt nieuwe en bestaande klantrelaties.’ 

Invloed social media

Bruce de Kok, social strateeg bij Dept voegt daaraan toe: ‘Beweging, slaap, voeding en stress: het hangt allemaal met elkaar samen. Fitbit helpt mensen hun levensstijl te verbeteren en kan op sociale media een positieve invloed uitoefenen en inspiratie bieden. Door Fitbit te positioneren als een buddy die je begrijpt, verhogen we het imago en de brand likability. Samen zorgen we voor gestroomlijnde, efficiënte communicatie op Fitbits sociale kanalen in de verschillende landen.’

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie