Hoe cool is dat: Justdiggit lanceert virtuele 360°-documentaire Our World

Kijker wordt met smartphone, laptop of VR-headset rechtstreeks naar projecten in Afrika getransporteerd.

Justdiggit heeft Our World gelanceerd, een virtuele 360°-documentaire die de kijker meeneemt naar landherstelprojecten in Afrika ten zuiden van de Sahara.

Our World is met smartphone, desktop of VR-headset te zien op de website van Justdiggit en is het resultaat van een meerjarige samenwerking tussen Justdiggit, Lama Lama, Wolfstreet en Soundsright.

Our World

Dankzij de spectaculaire 360°-videomodus, ontdekken kijkers op eigen houtje de Keniaanse en Tanzaniaanse natuur, terwijl ze op verschillende locaties alles te weten komen over de projecten van Justdiggit.

De klikbare Regreening Insights, die overal in deze virtuele ervaring te vinden zijn, geven interessante achtergrondinformatie over de omgeving en een beter begrip van het werk van Justdiggit.

'Justdiggit wil dat de hele wereld op de hoogte is van het potentieel van nature-based solutions voor het vergroenen en afkoelen van de planeet’, zegt Merel Rikveld, verantoordelijk voor de communicatie in Europa van Justdiggit. ‘Maar om écht te begrijpen hoe deze eenvoudig toe te passen technieken hele gebieden, ecosystemen en gemeenschappen transformeren, moet het zelf beleefd en gevoeld worden. Daarom is Our World gemaakt.’ 

Droog land groen

Justdiggit, een non-profitorganisatie opgericht in 2009 met hoofdkantoren in Amsterdam en Nairobi, mobiliseert en verbindt mensen wereldwijd om de natuur terug te brengen om onze planeet af te koelen.

De organisatie runt grootschalige vergroeningsprojecten in Sub-Sahara Arfrika, waarbij samen met boeren, gemeenschappen en partners droog en gedegradeerd land wordt hersteld. De terugkeer van bomen en planten heeft positieve effecten op de water- en voedselzekerheid, ecosystemen, biodiversiteit, levensomstandigheden, en uiteindelijk zelfs het klimaat. 

Lama Lama en Wolfstreet

Lama Lama, een digitaal, creatief bureau uit Amsterdam, heeft het Our World-project van begin tot eind ontwikkeld. Ze kwamen met het idee en zijn verantwoordelijk voor de oplevering van de campagne en het visuele ontwerp, UI- en UX-ontwerp, creatieve ontwikkeling, backend-ontwikkeling en VR-implementatie.

Jort Boot, creative director van Lama Lama: ‘We willen iedereen betrekken bij Justdiggit, niet alleen door de projecten te laten zien, maar om hun essentie op te roepen door middel van video, design, geluid en technologie.’

Wolfstreet verzorgde de 360-graden videomodus.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie