Omroep Zwart parachuteert zich met Instagram-campagne

Grote groep Nederlanders roept op lid te worden, ook merken als Tony's, Daily Paper, TopNotch en Paradiso hebben zich verbonden.

‘Wakker?’ Met die vraag heeft de nieuwe omroep Zwart zich vanmiddag geparachuteerd op Instagram. De post werd geplaatst door een grote groep bekende Nederlanders met daarbij een eigen foto. 'Hoe snel hebben we een nieuwe omroep gestart, denk je? Word lid @omroepzwart #zwart'.

Onder hen Akwasi, rapper Bizzey, die zich vandaag ook tegen de coronamaatregelen uitsprak met #ikdoenietmeermee, Jordi van de Bovenkamp van MediaMonks, Baba Touré van Hammerfest Agency, influencer Jamie Li, Leroy Aznam. 

Op de website van de nieuwe omroep, uiteraard geheel in het zwart, knalt met gele letters de tekst: 'Een klapper van een nieuwe omroep. Waar iedereen wordt gehoord, en iedereen wordt gezien. Vandaag beginnen we. Wakker? Word lid.' 

Advertentie
advertisement

Tweede omroep

Achter de lanceringscampagne van de nieuwe omroep zitten de bureaus Hammerfest, MediaMonks, Buutvrij for Life en Wefilm. Ook hebben merken als Tony's Chocolonely, Melkweg, Daily Paper, Topnotch en Paradiso zich aan het initiatief verbonden. 

Het is de tweede omroep die in korte tijd een gooi doet om het publieke bestel in te gaan. Eerder kwam Omroep Groen met de ledenwerfcampagne ‘Aarde zoekt leden, gemaakt door KesselsKramer.

De lancering van Omroep Zwart wordt gefaseerd gevoerd, donderdag komt Omroep Zwart met zijn campagnefilm en benadert het de 'gewone' media.  

Lees ook [update]: Nieuwe Omroep Zwart is live en presenteert campagnefilm 

Jordi van de Bovenkamp van Mediamonks op Insta
Jordi van de Bovenkamp van Mediamonks op Insta
merken
de merken

Plaats als eerste een reactie

Advertentie