Podimo start eerste merkcampagne in Nederland

De crossmediale campagne duurt drie weken en moet de merkbekendheid vergroten en meer abonnees opleveren.

Uitsnede van een Podimo-poster
Afbeelding: aangeleverd

Podcastaanbieder Podimo start zijn eerste Nederlandse merkcampagne, verzorgd door creatief bureau Granny. De crossmediale campagne is tot 24 juni te zien op tv, social media en als out of home om de merkbekendheid van Podimo te vergroten en nieuwe abonnees te werven. De campagne bestaat uit kleurrijke posters met opvallende teksten, een tv-commercial en social media content.  

Advertentie
advertisement

Podimo is net in Nederland actief

Podimo is in april in Nederland gestart met het aanbieden van zijn podcastabonnement. Een basisabonnement laat de gebruiker onbeperkt luisteren naar podcasts en een paar uur per maand naar audioboeken. Voor tien euro per maand luistert de gebruiker naar allebei onbeperkt. Beide abonnementen zijn reclamevrij. 

De afgelopen tijd heeft Podimo diverse voorheen gratis te luisteren podcasts verleid om exclusief via zijn dienst te publiceren. Dat levert de podcastmakers een vaste inkomstenbron op, zonder dat zij afhankelijk zijn van adverteerders. Ook heeft Podimo het grootste Nederlandse podcasthuis - Dag en Nacht Media - overgenomen en werkt het samen met Tonny Media, dat verschillende succesvolle podcasts uitgeeft. 

Adformatie publiceerde begin april een premium-artikel over de consolidatie in de Nederlandse podcastmarkt.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie