September is traditioneel een maand waarin professionals na de zomer aan een nieuwe uitdaging beginnen. Adformatie zet de opvallendste transfers in marketing, media, creatie en communicatie op een rij.
Masha Kodden wordt cmo De Koffiejongens
De Koffiejongens heeft Masha Kodden benoemd tot chief marketing officer. Zij gaat zich richten op de verdere groei van het koffiemerk in Nederland, België en de DACH-regio. Kodden werkte eerder bij Ace & Tate, Inner Circle en EasyPark Group, waar ze ervaring opdeed met internationale expansie en merkontwikkeling.
Volgens ceo Bart Dingjan past Kodden goed bij de ambities van het bedrijf: ‘Met haar ervaring in het emotioneel laden van merken en het realiseren van internationale groei, zijn we ervan overtuigd dat we met Masha een volgende fase in kunnen gaan.’
De Koffiejongens lanceerde onlangs de campagne ‘Op avontuur tussen de grote jongens’, waarin het zich profileert als duurzaam alternatief in een concurrerende markt. Kodden: ‘De koffiemarkt verandert snel: prijzen stijgen en duurzaamheid wordt belangrijker. Er ligt een kans voor merken die laten zien dat het anders kan.’
Winston Gerschtanowitz naar MediaLane Group
Winston Gerschtanowitz is gestart als chief commercial officer bij MediaLane Group. In deze rol is hij verantwoordelijk voor new business en commerciële activiteiten, en is hij betrokken bij creatieve producties.
Volgens ceo Iris van den Ende komt zijn aanstelling op een belangrijk moment: ‘De industrie is volop in beweging, met veranderingen in kijktijd en de opkomst van AI. Winston brengt ervaring en energie die passen bij onze ambitie om nieuwe vormen van content en samenwerkingen te ontwikkelen.’
Gerschtanowitz zelf benadrukt het belang van de combinatie van creativiteit en commercie. ‘De veranderingen die voor ons liggen bieden prachtige kansen. Ik kijk ernaar uit om met dit team samen te werken aan groei, vernieuwing en content die mensen raakt.’
Zie ook de toptransfers waarover we al berichtten:
Voormalig Nespresso-topvrouw Kika Buhrmann is nieuwe ceo Marie-Stella-Maris
Creatief duo De Mannen gestart bij Hotel L'Amour
Ceo Marscha Krouwel verlaat Hearst Netherlands
FGS Global groeit door met komst van topadviseurs Maartje Snellen en Jeanette Hamster
Ubbo Maagdenberg gaat Happy Horizon leiden
Sven Huberts vertrekt na 16 jaar bij Dentsu
Kate Cieslar gaat naar 'global comms' Dept
Kate Cieslar is begonnen als global pr & communications manager bij Dept. Ze gaat internationaal werken aan de communicatie en zichtbaarheid van het bureau.
Cieslar komt van Bunq, waar ze bijna een jaar werkte als manager consumer-pr. Daarvoor was ze ruim twee jaar verantwoordelijk voor pr en communicatie bij Ambassadors en Amp.
Stefan Bliekendaal naar DVJ Insights
DVJ Insights heeft Stefan Bliekendaal benoemd tot global director research & excellence. Hij brengt vijftien jaar ervaring mee in data, onderzoek en marketingeffectiviteit. Bliekendaal werkte eerder bij IPG Mediabrands als head of data, tech & insights, en is voorzitter van de Consumer Insights Taskforce bij VIA Nederland.
‘Onderzoek levert waarde op wanneer het verhalen vertelt die richting geven en keuzes versnellen,’ zegt Bliekendaal. Volgens global managing director Marieke van Echtelt versterkt zijn komst het internationale profiel van DVJ en de ambitie om klanten te helpen bij merk- en businessgroei.
Sonia Nastase naar Nespresso Nederland
Nespresso heeft Sonia Nastase benoemd tot ceo Nederland. Nastase werkt al sinds 2014 bij het koffiemerk, waar ze verschillende teams leidde en verantwoordelijk was voor nieuwe marktintroducties.
Met haar brede internationale ervaring gaat ze nu de Nederlandse strategie van Nespresso vormgeven en uitvoeren. Ze volgt Kika Buhrmann op die na 17 jaar afscheid nam van het koffiemerk en aan de slag ging als ceo bij Marie-Stella-Maris.
Marijn Poeschmann naar ODMedia
ODMedia benoemt Marijn Poeschmann tot chief commercial officer. Ze begon dit jaar bij het bedrijf als head of sales en werkte eerder twaalf jaar bij Google, waarvan tien jaar bij YouTube.
Poeschmann gaat leidinggeven aan de commerciële organisatie, met aandacht voor internationale distributie en de inzet van AI. ‘Ik geloof in de kracht van content om te verbinden en te inspireren,’ zegt zij.
ODMedia is partner van grote streamingdiensten als Netflix, Apple en Amazon, en heeft kantoren in Europa en Afrika.
Timo Weda naar Brandmerck & Okkinga Communicatie
Brandmerck & Okkinga Communicatie breidt de directie uit met Timo Weda. Hij brengt ruim twintig jaar ervaring mee in strategie, creatie en merkenbouw. Eerder had hij zijn eigen bureau WEDA Design & Advertising en werkte hij in commerciële marketingrollen bij Royal De Boer en Agrifirm Group.
Algemeen directeur Robert Hoekstra: ‘De wereld van marketing en communicatie verandert snel. Met Timo halen we versterking in huis die ons helpt klanten nog beter en creatiever te bedienen.’
Weda gaat zich richten op de inhoudelijke kwaliteit van de dienstverlening en de verdere ontwikkeling van strategische proposities.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu