Nu de zomerperiode is aangebroken, kunnen sommige vakgenoten proosten op een nieuwe baan. Wie start er - verkoelend dankzij een airco of puffend voor de ventilator in het thuiskantoor - met een andere uitdaging? Je leest het in dit bomvolle carrièreoverzicht.
Koen Cluistra, de CMO van VodafoneZiggo's consumententak, verlaat na bijna zeven jaar het bedrijf. Eerder was hij consumer-CMO bij concurrent KPN. Cluistra 'hoopt na de zomer meer te kunnen vertellen over volgende avonturen', vertelt hij op LinkedIn.
Een mooie promotie voor Annemarie Swijtink, nu managing director van McDonald's Nederland. Swijtink verruilt ons land binnenkort voor Canada om daar ceo van McDonald's Canada te worden. De restaurantketen heeft daar 1450 vestigingen en bijna 100 duizend medewerkers. Zoe Hamburger volgt Swijtink op in Nederland, bevestigt het bedrijf aan Retailtrends.
Jorieke de Vries vertrekt binnen twee jaar als CMO van Jumbo. De supermarktreus vangt haar afscheid op door de ervaren marketeer René Repko op interimbasis aan te stellen. Frederike den Ottelander stopt bij Buutvrij en mediadirecteur KRO-NCRV Sandra Hilster wordt ceo van Banijay Benelux. Daar volgt ze Peter Lubbers op.
Ook transfernieuws vanuit het buitenland. Linda Yaccarino houdt het na twee jaar gezien als ceo van X, het voormalige Twitter. Eigenaar Elon Musk moet dus op zoek naar een nieuwe ceo. Bureaugigant WPP heeft de zoektocht naar een nieuwe ceo juist voltooid. Mark Read vertrekt later dit jaar en wordt opgevolgd door Cindy Rose, nu nog werkzaam bij Microsoft.
Hieronder nog veel meer loopbanennieuws.
Nieuwe trainers
De Trainingsstudio breidt zijn team uit met twee nieuwe trainers: Froukje Jansen en Donatello Piras. Eerstgenoemde is gespecialiseerd in presentatietraining, waar Piras veel weet van mediatraining. De Trainingsstudio is een merk van de Van Luyken Groep en begeleidt klanten op vlakken als crisiscommunicatie, spreekangst overwinnen en leiderschapscommunicatie.
LifeHunters breidt uit
Reclamebureau LifeHunters breidt zijn vaste team uit met drie nieuwe collega's, om totaal op acht mensen uit te komen. Henk Oortwijn start als senior creative copywriter, Angie van Roosmaelen als projectmanager en Gerjon Bos als senior motion graphic designer.
Oortwijn komt over van iO Digital Amsterdam, waar Van Roosmaelen werkzaam was bij het freelance netwerkplatform Freelance Qommunity en Brain Creatives. Bos maakt de overstap van Dorst & Lesser.
LifeHunters werkt voor merken als Calvé, NS, Kruidvat en KWF.
Versterking voor Hibou
Ook pr- en influencerbureau Hibou heeft versterking aangetrokken. Jamal Allam maakt de overstap van Crowdtech om bij Hibou aan de slag te gaan als AI-expert. Björn van den Ham mag zich bij Hibou senior pr-consultant noemen en gaat werken op accounts als iDeal. Van den Ham komt over van Bright8.
Stichting Reclame Code
Stichting Reclame Code ziet twee bestuursleden vertrekken omdat hun bestuurstermijn eindigt en verwelkomt daarom twee nieuwe namen. Louise Meijer is interim directeur marketing, communicatie en publiek bij Nationale Opera & Ballet. Ze start namens de Kolom Adverteerders bij Stichting Reclame Code en neemt het stokje over van Astrid van den Oetelaar.
Karina Raaijmakers, namens de Kolom Consument & Adverteerders nu betrokken bij Stichting Reclame Code, is bestuurder bij de Nederlandse Zorgautoriteit. Ze volgt Carola Hageman op.
Aankomende transfers
Verschillende vakgenoten communiceren ook alvast een nieuwe baan, maar ronden deze zomer eerst nog hun huidige functie af. Menno Reemeijer bijvoorbeeld. Hij zwaait per 1 september af als hoofd communicatie van de AIVD omdat hij strategisch omgevingsmanager voor de vastgoedportefeuille van Defensie wordt. De vacature voor zijn opvolger staat uit, meldt hij op LinkedIn.
Ook Cathelijne Noortman vertelt alvast dat ze een nieuwe baan heeft. Per december - dat duurt nog even inderdaad - begint ze als director bij de Amsterdamse vestiging van sport- en entertainmentbureau MSQ Sport + Entertainment. Dat bureau is afgelopen april gestart in Nederland en heeft al projecten gedraiad voor onder meer Amazon en Monkey Shoulder. Noortman is nu nog freelance copywriter en head of pr & communications bij M&C Saatchi Sport & Entertainment.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu