Overslaan en naar de inhoud gaan

Ceo Marscha Krouwel verlaat Hearst Netherlands

'Het is tijd voor een nieuw hoofdstuk in mijn leven.'
Marscha Krouwel
© Credits: Nicky Onderwater

Marscha Krouwel vertrekt na 25 jaar bij Hearst Netherlands. Sinds 2020 was ze daar ceo. Op LinkedIn meldt ze te hebben besloten 'het stokje over te dragen'. 'Dat was geen gemakkelijke beslissing en ik heb er lang over nagedacht, maar het is tijd voor een nieuw hoofdstuk in mijn leven.'

'We kregen te maken met de razendsnelle digitalisering van het medialandschap, veranderende lezersbehoeften en mediaconsumptie, en een enorm veranderend advertentielandschap. Maar de constante factor was altijd de kracht van de iconische merken van Hearst en de getalenteerde mensen met wie ik heb mogen werken', schrijft ze verder onder meer.

'Ik ga een periode rust nemen, maar ik kijk er ook naar uit om op een andere manier betrokken te blijven bij Hearst en ben nieuwsgierig naar wat de toekomst gaat brengen.'

Reorganisaties

Hearst Netherlands had het de afgelopen jaren moeilijk in de neergaande markt van magazines. Onder Krouwel werden verschillende titels van de hand gedaan. In 2021 werden bij een reorganisatie banen geschrapt en werden titels als Vogue, Glamour en Esquire van de hand gedaan. 

Vorig jaar was er opnieuw een reorganisatie waarbij de titels Women’s Health, Men’s Health, Runner's World en Bicycling naar uitgeverij PXR gingen. Dat nam de licentie over om de titels in Nederland uit te mogen geven.

Het is niet duidelijk hoe Hearst Netherlands er momenteel voorstaat en wie Krouwel opvolgt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in