Overslaan en naar de inhoud gaan

Volksportret, dat marktonderzoek inclusiever en effectiever wil maken, is nu echt van start

Nederlandse startup heeft na pilotfase met projectklanten nu ook vaste klanten aan zich weten te binden.
volksportret
© Aangeleverd

Volksportret, een Nederlandse startup die belooft marktonderzoek inclusiever en effectiever te maken, is nu echt de markt op. De afgelopen periode verzorgde het bedrijf op projectbasis onderzoeken voor onder meer Bever, Dienst Toeslagen, BNR en SIRE. Nu introduceert het bedrijf abonnementen voor regelmatige onderzoeken. Verschillende klanten zijn al ingestapt, vertelt medeoprichter Jens Hellewaard in gesprek met Adformatie. 

Volksportret is actief met doelgroepsoftware en bacht 100 communities in Nederland in kaart. Het bedrijf gebruikt AI om interactie aan te gaan met die communities. Adformatie publiceerde in april een interview met Volksportret, waarin Hellewaard aangaf te werken aan een abonnementsmodel. Dat verdienmodel is per 1 september actief voor bureaus en adverteerders.

In de afgelopen periode heeft Volksportret op projectbasis voor 40 klanten gewerkt, vertelt Hellewaard. De klanten die nu een abonnement afsluiten, zijn deels bestaande en deels nieuwe klanten. 'Nog een aantal van onze bestaande klanten wil komende maanden ook een abonnement afsluiten, al duurt dit traject intern vaak iets langer'. 

Verdienmodel voor bureaus

Werk afnemen op projectbasis blijft ook mogelijk, bevestigt Hellewaard. 'Op den duur is wel onze visie dat deze opdrachten op projectbasis steeds meer zullen worden uitgevoerd door bureaus die onze software gebruiken. Wij zullen dan zeggen: ‘voor deze opdracht kun je het beste terecht bij Johnny Wonder’ of ‘hiervoor moet je echt bij Committed Agency zijn’. Voor een bureau kan het Volksportret dus ook een verdienmodel zijn'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in