Volksportret, een Nederlandse startup die belooft marktonderzoek inclusiever en effectiever te maken, is nu echt de markt op. De afgelopen periode verzorgde het bedrijf op projectbasis onderzoeken voor onder meer Bever, Dienst Toeslagen, BNR en SIRE. Nu introduceert het bedrijf abonnementen voor regelmatige onderzoeken. Verschillende klanten zijn al ingestapt, vertelt medeoprichter Jens Hellewaard in gesprek met Adformatie.
Volksportret is actief met doelgroepsoftware en bacht 100 communities in Nederland in kaart. Het bedrijf gebruikt AI om interactie aan te gaan met die communities. Adformatie publiceerde in april een interview met Volksportret, waarin Hellewaard aangaf te werken aan een abonnementsmodel. Dat verdienmodel is per 1 september actief voor bureaus en adverteerders.
In de afgelopen periode heeft Volksportret op projectbasis voor 40 klanten gewerkt, vertelt Hellewaard. De klanten die nu een abonnement afsluiten, zijn deels bestaande en deels nieuwe klanten. 'Nog een aantal van onze bestaande klanten wil komende maanden ook een abonnement afsluiten, al duurt dit traject intern vaak iets langer'.
Verdienmodel voor bureaus
Werk afnemen op projectbasis blijft ook mogelijk, bevestigt Hellewaard. 'Op den duur is wel onze visie dat deze opdrachten op projectbasis steeds meer zullen worden uitgevoerd door bureaus die onze software gebruiken. Wij zullen dan zeggen: ‘voor deze opdracht kun je het beste terecht bij Johnny Wonder’ of ‘hiervoor moet je echt bij Committed Agency zijn’. Voor een bureau kan het Volksportret dus ook een verdienmodel zijn'.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu