Een internationaal onderzoek onder marketingprofessionals, inclusief CMO’s, laat zien dat hoewel ‘earned-first’ en het ‘meedoen aan cultuur’ veel worden genoemd als marketingprioriteiten, PR vaak niet als creatief of innovatief wordt gezien. Zo vindt 41% PR geen creatief kanaal en ziet 20% de waarde van 'earned campagnes' niet in. Meer dan de helft (53 procent) ziet PR puur als een functioneel instrument.
Het onderzoek definieert ‘earned’ op organisch verdiende publiciteit – zoals journalistieke verhalen, socialmediashares en onbetaalde influencermentions – die merken helpt onderdeel te worden van ‘de cultuur’, ofwel leefwereld. 30% zegt dat campagnes daarin falen, en slechts 10% vindt dat hun creaties deel uitmaakten van online gesprekken.
Voor het internationale onderzoek van The Romans en Crowd DNA werden 1.000 in-house marketingprofessionals, waaronder CMO’s, in vier Europese markten bevraagd.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu