Megawatt uit Eindhoven is het nieuwe activatiebureau van Heineken. Dat is het resultaat van een uitgebreide pitch die afgelopen voorjaar liep. Er deden in totaal vier bureaus mee aan de pitch. Welke bureaus dit zijn, is niet bekend.
De samenwerking tussen Heineken en Megawatt ging vlak voor de zomer van start met diverse festivalconcepten op onder meer Festival op de Ring, North Sea Jazz en Concert at Sea. 'Steeds stond één ding centraal: het herontdekken van de authentieke Nederlandse bierbeleving, geïnspireerd op de sociale sfeer van het klassieke brouwerijcafé', aldus Megawatt.
Het concept is ontworpen om in verschillende gedaanten herkenbaar terug te komen. Zo is de opzet modulair, zodat Heineken binnen uiteenlopende locaties en schaalgroottes een 'consistente merkbeleving' kan neerzetten. 'Van intiem tot indrukwekkend groot, overal blijft de essentie overeind: een plek waar mensen samenkomen voor plezier en een goed glas bier', aldus Megawatt.
Brouwcafé op Lowlands
De festivalzomer wordt komend weekend afgesloten op Lowlands met Café de Lage Landen, een brouwcafé midden op het festivalterrein in Biddinghuizen. Hier tapt Heineken naast zijn vertrouwde bier ook het meer exclusieve Studio Bieren, speciaal gebrouwen in kleine oplages voor festivals. Bezoekers kunnen zelf de smaak bepalen: fris, fruitig of hoppig.
Het ziet ernaar uit dat Megawatt en Heineken ook na de zomer blijven samenwerken. 'Beide partijen willen het activatiedomein van Heineken de komende jaren verder uitbouwen, met een strategie gericht op Nederlandse festivals', zo laat een woordvoerder desgevraagd weten.
Megawatt, gevestigd in Eindhoven, profileert zich als 360°-activatiebureau en werkt voor onder meer Coca-Cola, Samsung en nu dus ook Heineken. Voor reclamecampagnes werkt Heineken in Nederland nog altijd samen met LePub Amsterdam.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu