DDB Amsterdam is het nieuwe reclamebureau van Transavia. Dat is de uitkomst van een uitgebreide bureaupitch die vorig najaar werd uitgeschreven. Er was geen externe pitchbegeleider bij betrokken en er deden 'aanvankelijk meer dan drie bekende bureaus mee', aldus DDB.
De vliegtuigmaatschappij werkte tot vorig jaar samen met reclamebureau Persuade, maar daar is nu een einde aan gekomen. 'We zijn ongeveer een jaar geleden, zeg maar, in goed overleg uit elkaar gegaan. Een soort van meningsverschil over de invulling van de gekozen route voor dit mooie Nederlandse merk. Can happen', aldus Michiel Rijshouwer van Persuade.
De laatste (arbeidsmarkt-)campagne van Transavia dateert van mei dit jaar en werd ontwikkeld door het eenmansbureau Copy Commando.
Jubileum
En nu mag DDB dus aan de slag met Transavia, dat in oktober ook nog eens zestig jaar bestaat. Natascha van Roode, lead brand Transavia: 'Het jubileum is een bijzonder moment in onze geschiedenis en een uitgelezen kans om te laten zien dat we klaar zijn voor de toekomst. In de markt en bij ons intern is er de afgelopen jaren zoveel veranderd dat we behoefte hebben aan een flinke aanscherping van de merkstrategie.'
Ze vervolgt: 'DDB heeft ons overtuigd met ongewone strategische en creatieve ideeën. De komende tijd gaan we samen verder met de ontwikkeling die meer eigenheid én luchtigheid toevoegt aan het merk Transavia.'
Het eerste werk van DDB voor Transavia moet komend najaar uitkomen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu