Overslaan en naar de inhoud gaan

Transavia kiest DDB Amsterdam na uitgebreide pitch

De vliegtuigmaatschappij stapt over van Persuade. De pitch liep al sinds vorig najaar.
ddb
Het team van Transavia en DDB Amsterdam in hogere sferen.

DDB Amsterdam is het nieuwe reclamebureau van Transavia. Dat is de uitkomst van een uitgebreide bureaupitch die vorig najaar werd uitgeschreven. Er was geen externe pitchbegeleider bij betrokken en er deden 'aanvankelijk meer dan drie bekende bureaus mee', aldus DDB. 

De vliegtuigmaatschappij werkte tot vorig jaar samen met reclamebureau Persuade, maar daar is nu een einde aan gekomen. 'We zijn ongeveer een jaar geleden, zeg maar, in goed overleg uit elkaar gegaan. Een soort van meningsverschil over de invulling van de gekozen route voor dit mooie Nederlandse merk. Can happen', aldus Michiel Rijshouwer van Persuade.

De laatste (arbeidsmarkt-)campagne van Transavia dateert van mei dit jaar en werd ontwikkeld door het eenmansbureau Copy Commando.

Jubileum

En nu mag DDB dus aan de slag met Transavia, dat in oktober ook nog eens zestig jaar bestaat. Natascha van Roode, lead brand Transavia: 'Het jubileum is een bijzonder moment in onze geschiedenis en een uitgelezen kans om te laten zien dat we klaar zijn voor de toekomst. In de markt en bij ons intern is er de afgelopen jaren zoveel veranderd dat we behoefte hebben aan een flinke aanscherping van de merkstrategie.'

Ze vervolgt: 'DDB heeft ons overtuigd met ongewone strategische en creatieve ideeën. De komende tijd gaan we samen verder met de ontwikkeling die meer eigenheid én luchtigheid toevoegt aan het merk Transavia.'

Het eerste werk van DDB voor Transavia moet komend najaar uitkomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in