Overslaan en naar de inhoud gaan

Appie Mussa op de bres voor 'lokaal water' in de horeca (en meer campagnes)

Van fake news tot ontkenningsfases: Vitakruid, NRC, Sea Water, Delta, Pearle, Defensie en heel veel anderen lanceren nieuw werk.
sea water
'Plat of bruis?' Sea Water zet vraagtekens bij de logica van geïmporteerd tafelwater in de horeca.

Bij Vitakruid 'zit het erin'

Het vitamine- en supplementenmerk is volgens zichzelf al langer bekend bij de kenners, maar nu is het tijd om zich voor te stellen aan het grote publiek. Met de merkcampagne 'Het zit erin' moet 'heel Nederland' worden aangemoedigd. 'Want wat je ook uit je dag wil halen - het zit erin', aldus Vitakruid.

Het betreft de eerste campagne van DDB Amsterdam, het nieuwe reclamebureau van Vitakruid. 'Het merkconstruct 'Het zit erin' stelt ons in staat om alles waar Vitakruid voor staat te belichten. Van persoonlijke doelen aanmoedigen tot de hoogwaardige ingrediënten voorstellen: het zit er allemaal in', aldus DDB.

Vitakruid: 'Waar we in de communicatie eerst vooral mikten op persoonlijk advies, leggen we nu de nadruk op kwaliteit. Met doordachte formules en alleen de beste nutriënten, bieden we een product dat écht het verschil maakt.'

De 360-campagne wordt uitgerold via televisie, online video, radio, outdoor en social media.

Credits:
Klant: Vitakruid
Bureau: DDB Amsterdam
Productiemaatschappij: Studio Studio
Regie en muziek: Joost Biesheuvel
Sound: Public Audio
Edit: Jits Vlaar
Post Productie: The Compound
Grading: Ruben Labree
3D: Studio Nori

Delta heeft 'aan alles gedacht'

Internetbedrijf Delta lanceert een nieuw hoofdstuk in de merkcampagne 'Aan alles gedacht' met de introductie van Wifi7. In de commercial zien we hoe Team Delta een huishouden uitrust met de nieuwste Wifi7-technologie, terwijl gamers uit de buurt worden aangetrokken door de 'superieure connectiviteit'.

'Van alle urgente internetmomenten is gaming misschien wel een van de meest herkenbare, zeker voor gezinnen met gamende kinderen', aldus verantwoordelijk bureau N=5.. 'Vanuit business-perspectief zien we dat gaming al jaren stevig groeit. Het speelt in toenemende mate mee in de overweging van een glasvezelprovider. Op die beweging spelen in met deze propositie en campagne.'

De campagne wordt uitgerold via televisie, outdoor, radio en online video.

Credits:
Delta: Mariska van der Hulst, Michel van den Berg, Martijn Pruijsen, Jelmer den Tuinder, Simone Dits-Couwenberg
Lead agency: N=5
Creatieve directie: Thijs Bontje
Creatives: Mike Kleijnen, Dieuwertje Matheeuwsen, Lennart Schoterman
Bureau producer: Anna Bosscher
Strategie: Bastiaan Weers
Account: Karijn van den Bossche, Anouk Huizer
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regie: Jamille van Wijngaarden
DOP: Tim Kerbosch
Offline edit: Marc Bechtold
Grading en online: De Grot
Muziek: Soundcircus
Fotografie: Marijke de Gruyter
Media strategie: Stroom

De 'hoopvolle toekomst' van Save the Children

Volgens Save the Children leven we in een tijd waarin veel mensen zich machteloos voelen over de problemen in de wereld. Een nieuwe campagne moet benadrukken dat ieder kind het potentieel in zich heeft om bij te dragen aan een hoopvolle toekomst.

Uit onderzoek van FactSnapp blijkt dat ruim 70% van de Nederlanders zich machteloos voelt tegenover 'de wereldwijde uitdagingen'. Tegelijkertijd geeft zo'n 40% aan wel iets te willen doen, maar weet men niet waar te beginnen.

Save the Children: 'Veel Nederlanders kennen onze naam wel, maar weten niet precies wat we doen. We zetten ons dagelijks in om kinderen in nood niet alleen nú te helpen, maar hen ook een toekomst te geven waarin de hun volledige potentieel kunnen benutten. Deze campagne moet dat duidelijk maken.'

Met de boodschap 'De wereld veranderen. Begin bij een kind' roept Save the Children de kijker op om donateur te worden en zodoende bij te dragen aan 'duurzame verandering'. In de campagne worden kinderen geportretteerd alsof ze volwassen zijn: een chirurg, chef-kok, coach en bouwvakker. Ieder kind laat zien wat er in hem of haar schuilt. Vervolgens worden de toekomstbeelden afgewisseld met scènes uit het huidige leven, waaruit moet blijken dat Save the Children kinderen in nood 'perspectief en hoop' geeft.

De campagne, die is ontwikkeld door TBWA\Neboko, wordt uitgerold via televisie, bioscoop, online video, outdoor en social media.

Credits:
Klant: Save the Children Nederland
Bureau: TBWA\Neboko
Mediabureau: Hearts & Science (Omnicom Media Group)
Productie: Make by TBWA\Neboko
Productiepartij: MJZ
Regisseur: Henry Hobson
Edit: Work Editorial & Make by TBWA\Neboko
Grade: Rascal
Online edit: Framestore
Sound: Make Sound
Muziek: MassiveMusic

Sea Water wil 'lokaal water' normaliseren in de horeca

Sea Water zet vraagtekens bij de logica van geïmporteerd tafelwater in de horeca, terwijl lokaal water vaak gewoon beschikbaar is. Een nieuwe campagne, met de populaire influencer Appie Mussa in de hoofdrol, moet die boodschap voor het voetlicht brengen.

De start-up Sea Water maakt zich hard om drinkwater te maken uit zeewater via compacte ontziltingsinstallaties aan de Noordzeekust, aangedreven door hernieuwbare energie zoals zon en wind. Jort Wildschut van Sea Water: 'Water dat honderden jaren door de Italiaanse Alpen is gedruppeld klinkt misschien aantrekkelijk, maar wij laten zien dat het lekkerste water vaak gewoon lokaal te vinden is.'

Regisseur Teddy Cherim: 'We brengen een duurzaam product op een lichte manier voor de bühne. Het voelt als klassieke reclame in een modern jasje.'

Sea Water introduceert ook de 'Localise'-app, waarmee consumenten een fles of blikje kunnen scannen en direct zien hoeveel kilometer het water heeft afgelegd. Een soort Vivino, maar dan voor water.

De campagne 'Serve local, drink local, everywhere' (productie: Pink Rabbit) wordt uitgerold via social media en outdoor.

Credits:
Director: Teddy Cherim
DOP: Jurgen Lisse
Client: Sea Water
Production Company: Pink Rabbit
Client: Sea Water
CMO & Founder: Jort Wildschut
Marketeer: Rijmer Winder
Graphic designer: Ivet Todorova
Social media: Eva Klovanics
Production Company: Pink Rabbit
Director: Teddy Cherim
Executive Producer + Producer: Niels Visser
Production Manager: Lorèn van der Geest

Pearle wijst klant op 'ontkenningsfases'

Pearle introduceert een nieuwe 'merkboodschap'. 'Met 'Er gaat een wereld voor je open' moet het gevoel en de voordelen die je ervaart als je weer goed ziet voor het voetlicht worden gebracht.

De landelijke campagne belicht herkenbare momenten waarop mensen ongemerkt hun slechter wordende zicht proberen te compenseren: het vergroten van het lettertype, steeds meer knijpen met je ogen en licht bijschijnen. Het zijn -volgens Pearle- allemaal fases van ontkenning waar veel mensen zich in herkennen. 'Goed zicht is geen luxe, maar een voorwaarde om niets van het leven te hoeven missen', wil de opticienketen maar zeggen.

Het doel van de campagne is om bewustwording te creëren over hoe geleidelijk slecht zicht ontstaat en hoe vaak mensen het uitstellen om er iets aan te doen. Pearle wil zodoende mensen het eigen gedrag -de ontkenningsfases- laten herkennen en hen stimuleren om actie te ondernemen.

Pearle: 'Naar schatting loopt één op de drie Nederlanders met achteruitgaand zicht rond. Dat is niet vreemd, want slecht zicht ontwikkelt zich vaak geleidelijk. Mensen wennen ongemerkt aan minder scherp zien of willen er liever niet aan toegeven. En dus stellen ze een bezoek aan de opticien uit. Onze nieuwe campagne moet daar verandering in brengen.'

De campagne, ontwikkeld door Havas Lemz, wordt uitgerold via televisie, radio, social media en de winkelvloer in Nederland en België. 

Credits:
Creative Agency: Havas Lemz
Klant: Grand Vision Benelux
Regie: Roel Boorsma
Productiemaatschappij: Better Call Sol
RTV producer: Hanneke Kramer
D.O.P: Marc de Meijer
Photography: Anne van Zantwijk
Edit: Jorien Voogt
Sound: AMP Amsterdam
Muziek: Jorrit Kleijnen
Mediabureau: Wavemaker (Nederland) en Publicis (België)

'In gesprek' over reuma

Reuma.nl, het platform van Reuma Nederland, lanceert in samenwerking met Joe Public de campagne 'In gesprek'. In een serie video’s praten mensen met reuma met elkaar over de dagelijkse uitdagingen en ervaringen die de ziekte met zich meebrengt. De gesprekken, zowel licht als beladen, weerspiegelen de uitwisseling die plaatsvindt in de online gespreksgroepen van het platform.

Waar de eerdere publiekscampagne van Reuma Nederland de pijnlijke kanten van reuma benadrukt, legt 'In gesprek' de nadruk op de dagelijkse realiteit, in een realistische maar positieve toon. De campagne wordt verspreid via social-video’s, de eigen kanalen van Reuma.nl en online advertenties die doorlinken naar de volledige gesprekken.

Credits:
Campagnedeelnemers: Tim, Milène, Rosalie, Kiki, Gerwin, Marcela, Olivia, Jennifer, Jeroen, Mie Tie, Caresse, Otto, Catelijne
Reuma Nederland: Anne Banck, Roos Pieterse, Mir Blijleven.
Marloes Westerhuis -Mulders, Liesbeth Breuring, Marjolein Valk, Marjolein van den Boom
Bureau: Joe Public
Creatie: Tom Klaver, Marcel Hartog
Account: Maaike van 't Klooster, Emma Fiere
Productie: Fiona Jacob, Marije de Graaff
RTV: Dylan Driessen
Fotografie: Lukas Göbel, Theo Captein
Camera: Wesley Schipper, Gideon Krijnen, Silvian Hettich
Sound: Soundcircus, Kees Kroot
Voice over: Anita Witzier
Design: Kevin Rooi
Grading: Wietse van Bezooijen

Jongeren centraal in tweede fase 'Vreemd of verdacht'

De tweede fase van de publiekscampagne 'Vreemd of verdacht' is van start gegaan. De campagne, ontwikkeld door Roorda in opdracht van de koepel 'Houd misdaad uit je buurt', vraagt aandacht voor jongeren die door criminelen worden geronseld. Signalen als plots veel contant geld, meerdere telefoons of opvallend gedrag staan centraal.

Regisseur Achmed Akkabi werkte opnieuw mee en benadrukt dat de campagne oproept tot gesprek in plaats van aangifte. De eerste fase liet zien dat de aanpak effect heeft: het aantal meldingen van verdachte activiteiten bij Meld Misdaad Anoniem steeg destijds fors. De nieuwe fase van de campagne moet vooral jongeren en hun omgeving aansporen alert te zijn en sneller actie te ondernemen.

Credits:
Ministerie van J&V:
Els van der Vaart, Jan van Zomeren en Manon van den Bosch
Opdrachtgever Politie: Tjitske Nijdam en Saskia Olde Weghuis
Bureau: Roorda Reclamebureau en Tabula Rasa
Creatie: Joeri Jansen, Mick Vuur en Thomas ten Brink
Strategie: Bart de Vos en Christine Swankhuisen (Tabula Rasa)
Account: Anne van der Meulen, Hans Bauman en Gijs van der Linden
Designer en VFX: Jorn Slotboom
Digital manager: Alex de Kok
Agency producer: Marcel Ossendrijver
Productiemaatschappij: Tebbernekkel
Regisseur: Achmed Akkabi
Co-Regisseur: Simon Becks
Executive producer: Quintin Baker
Producer: Marlon van der Strigt en Emily Barendse
Production manager: Stephanie Elout
DOP: Dam du Pon

Defensie trekt twijfelende jongeren over de streep

Het Ministerie van Defensie start een nieuwe fase binnen de reeks 'Tijd voor Defensie'. De campagne 'Tijd om de stap te zetten', ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam, richt zich op jongeren die interesse hebben in een baan bij Defensie maar aarzelen om daadwerkelijk te solliciteren.

Uit onderzoek blijkt dat twijfels vaak draaien om drie barrières: fysiek, mentaal en sociaal. Met de campagne wil Defensie laten zien dat die onzekerheden niet doorslaggevend hoeven te zijn. 'Wij twijfelen niet aan je', zegt Paul Klaessen, hoofd arbeidsmarktcommunicatie bij Defensie. 'We kijken verder dan wat je nu al kunt. Wat je vandaag niet kunt, kun je morgen leren.'

De campagne speelt in op een bredere trend: veel jongeren ervaren prestatiedruk en voelen zich onzeker. Met video’s, social- en outdoor-uitingen benadrukt Defensie dat kandidaten er niet alleen voor staan, maar ondersteund worden door 'opleiding, begeleiding en teamwork'.

Credits:
Klant: Ministerie van Defensie
Opdrachtgever: Paul Klaessen, Maj Martin Tennekes, Ruud Satijn, Taco Remmers
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam, Radancy, Initiative, Monks
Productiemaatschappij: 10/10
Regisseur: Rogier Smalhout
Grading: De Grot
VFX: De Grot
Sound design: Sharkee
Muziek compositie: Raven

NRC brengt begeleidt lezer in 'wereld vol ruis'

NRC is gestart met een campagne die inspeelt op de overvloed aan nieuws en desinformatie waarmee mensen -volgens de krant- dagelijks worden geconfronteerd. In de campagnefilm –ontwikkeld door We Agency en geproduceerd door Wefilm– worden deelnemers blootgesteld aan een stroom korte, oppervlakkige nieuwsfragmenten. Hun reacties vormen de basis voor de boodschap dat NRC houvast wil bieden door onafhankelijke journalistiek die feiten, nuance en context centraal stelt.

Volgens hoofdredacteur Patricia Veldhuis vermijden steeds meer mensen het nieuws omdat de informatiestroom overweldigend voelt. 'Niet omdat ze niets willen weten, maar omdat de hoeveelheid en snelheid te groot is. Wij zien het als onze missie om lezers grip te geven op de zaken die ertoe doen.'

De campagne wordt uitgerold via televisie, online video en de radio.

Credits:
NRC: Marith Zwarts, Mart Vonk, Niels Vrijdag, Nikki Duijkers, Lotte Ormel
Creative agency: We Agency
Creative director: Roel Welling
Creatives: Roel Welling, Ruben Cusell, Beer ten Kate
Client lead: Lynn Degen
Production agency: Wefilm
Regisseur: Beer ten Kate
DP: Gregg Telussa
Executive producer: Beau van Assem
Producer: Roos Aalvanger & Ellis Thomas
Productie assistent: Daisy Wisman
Music composing: Beer ten Kate

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in