Overslaan en naar de inhoud gaan

Liga voegt Flemming toe aan de familie-app (en meer campagnes)

Van trompetten tot parasollen: de Kansspelautoriteit, Vodafone, Allianz Direct, Liga en het Concertgebouworkest lanceren nieuw werk.
flemming
Hitzanger Flemming brengt jong en oud bij elkaar.

Liga en zanger Flemming brengen generaties bij elkaar

Koekjesmerk Liga doet een poging om verschillende generaties 'dichterbij elkaar' te brengen. Volgens het merk is de kloof tussen jong en oud namelijk 'voelbaar groot' op het moment.

'Emoji's met nieuwe betekenissen, TikToks in plaats van fotoalbums - het zijn signalen dat ouderen en jongeren niet altijd op dezelfde golflengte zitten', aldus Liga.

En daar moet volgens het merk verandering in gebracht worden. In de campagne zien we populaire, tamelijk brave zanger Flemming die een initiatief presenteert: de app-groep ChatDuets.

Met ChatDuets nodigt Liga families uit om samen met Flemming een duet op te nemen, direct vanuit hun eigen groepsgesprek. 'Voeg Flemming toe, zing mee en ontvang een persoonlijk duet terug in de groeps-app', aldus Liga. De campagne is bedacht en ontwikkeld door Publicis Groupe.

Door met Flemming de handen ineen te slaan, blijft Liga trouw aan zijn missie om 'generaties te verbinden', zegt brand manager Maud Heemskerk. 'Het creatieve concept van Publicis sluit mooi aan bij de huidige tijd en brengt jong en oud op een speelse manier samen.'

De campagne wordt uitgerold via outdoor, social media, influencers en op de winkelvloer.

Credits:
Liga / Mondelez: Maud Heemskerk, Yvet Roest, Maxime Dujardin
Bureau: Publicis Groupe
Creatie: Lennard Freij, Sandor Wouters
Strategie: Sanne Houterman, Maarten Nefkens
Account: Claudia Iglesias, Rebecca Polinder, Veerle Koldijk
PR / influencer: Roy Boere, Fleur van Schaik, Judith Koop
Design: Dave Fransen, Charlotte Uitenhoven, Janneke Koning, Remko Spaaij, Joey Bosma
Media: Merel Dekker, Bibi Buitenhek
Music: Flemming Viguurs, Ties Teurlings
Productie: Boomerang Agency, Robot Kittens
Regie: Sascha Gorter

Gokverslaafden delen persoonlijk verhaal in tweede Gokstop-campagne

De Kansspelautoriteit lanceert de tweede fase van de 'Gokstop'-campagne, die opnieuw is ontwikkeld door FCB Amsterdam. In nieuwe online video’s, social assets en testimonials vertellen ex-gokverslaafden hun persoonlijke verhaal. Zo deelt een zekere Dave van der Schaaf hoe hij na veertien jaar gokverslaving koos voor een gokstop van 99 jaar.

De campagne sluit aan bij een mijlpaal: inmiddels hebben meer dan 100.000 Nederlanders zich geregistreerd in het Centraal Register Uitsluiting Kansspelen. Wekelijks kiezen 300 tot 500 mensen voor een gokstop, de helft jonger dan 32 jaar. 'Dat benadrukt de omvang van gokverslaving, maar laat ook zien dat steeds meer mensen dit middel weten te vinden en zo de regie terugpakken', zegt Franklin Neuteboom, senior communicatieadviseur bij de Kansspelautoriteit.

FCB zette in beide fases AI in om een ‘panel’ van probleemgokkers te simuleren en zo communicatie beter te toetsen. De always-on strategie wordt uitgerold via onder meer Google, YouTube, Meta en Snapchat. De centrale boodschap: 'Pak je leven weer op, neem een gokstop.'

Credits:
Kansspelautoriteit
Hoofd Communicatie & Strategie: Claudia Goossen
Senior Communicatieadviseur: Franklin Neuteboom
FCB Amsterdam
Account Director: Fabienne Molleman
Strategy Lead: Dennis van Aalst
Strategist: Sam van Groesen
CCO: Massimo van der Plas
Art Director: Menno Blaauw
Copywriter: Leonhard Uijlenbroek
Edit: Ro Smit & Mauro Farnese
Studio: Laurie Weidema & Ilse van der Pol
Productie
Director/D.O.P.: Kevin Kimman
Producer: Esmee Ooms
Gaffer: Arjen Seykens
Make-up/Styling: Sjors Mercx
Casting: Moederannecasting
Editor: Kevin Kimman
Colorist: Vanneau Colorist
Sounddesign: Maurits Verwoerd

Het Concertgebouworkest is 'Elke keer bijzonder'

Het Koninklijk Concertgebouworkest (CGO) wil met de nieuwe merkcampagne Elke keer bijzonder een breder publiek aanspreken. Het orkest werkte eerder met Bijvoorkeur, maar koos na een bureau-oriëntatie voor N=5. De campagne benadrukt de unieke beleving van een live-uitvoering: musici die avond aan avond spelen alsof het een première is.

‘We waren goed in het aanspreken van onze vaste bezoekers, maar misten een overkoepelende paraplu om nieuwe doelgroepen te bereiken,’ zegt Wietske Kuiper, directeur marketing van het CGO. Volgens Monique Bergers, managing director van N=5, draait de campagne om emotie en transcendentie: 'Het orkest tilt je boven de dagelijkse realiteit uit, maar dat vraagt ook toewijding - blaren op de handen, eindeloos repeteren. Dat is what it takes om elke uitvoering bijzonder te maken.'

De slogan oogt eenvoudig en generiek, maar krijgt volgens N=5 lading in de uitvoering. De campagne wordt uitgerold via online video, tv, radio, social en outdoor en fungeert als paraplu voor deelcampagnes als Opening Night.

Credits:
Bureau: N=5

Creatie: Carsten van Berkel, Thijs Bontje - Strategie: Bastiaan Weers, CSD: Monique Bergers
Account Manager: Puck de Mol van Otterloo, Anouk van Alfen

Productie: Anna Bosscher
Productiemaatschappij: Bandit - Regisseur: Tobias Corba, Producer: Hannah Padding
Mediabureau: Stroom

Allianz Direct dropt influencers op onbewoond eiland

Met de serie 'Eiland Survival' laat Allianz Direct zien hoe het verzekeringsmerk inspeelt op een jong, avontuurlijk publiek. Influencers Govert Sweep, Tim Tygran en Tom Outdoor werden elk vijf dagen gedropt op een eigen stuk onbewoond eiland, zonder luxe, eten of drinken – alleen met een survival kit, één zelfgekozen item en een Allianz Direct-waterfles. De activatie is bij Allianz Direct inhouse ontwikkeld.

Hun ervaringen, van shelters bouwen tot het vinden van water en voedsel, worden gedeeld via YouTube en Instagram. Allianz Direct is zichtbaar aanwezig met branded props en als afzender in de content. De samenwerking moet jongeren bewust maken van het belang van een reisverzekering: snel en eenvoudig geregeld, maar met grote impact als het nodig is. 'Juist in onverwachte situaties wil je kunnen vertrouwen op zekerheid', aldus Anne Floor van Beem, social marketeer bij Allianz Direct.

Vodafone brengt 'de Parascroll' naar het strand

Vodafone brengt deze zomer de Parascroll naar het strand: een slimme parasol met geïntegreerde zonnepanelen en USB-poorten waarmee meerdere apparaten tegelijk kunnen opladen. De activatie haakt in op onderzoek waaruit blijkt dat 31% van de Nederlanders (16–49 jaar) hun telefoon (bijna) leeg heeft op het strand en 47% last heeft van oververhitte toestellen. De merkactivatie kwam tot stand in samenwerking met Ace.

Met de Parascroll wil Vodafone strandgangers zorgeloos laten streamen en scrollen, passend bij het nieuwe 'Oh Yeah'-gevoel van de merkcampagne. 'Iedereen wil ontspannen op het strand, maar dat gaat niet altijd zonder zorgen: fel zonlicht, oververhitte telefoons en een batterij die het begeeft op het slechtst mogelijke moment. Met de Parascroll bieden we een simpele oplossing, zodat je gewoon unlimited kunt blijven genieten', aldus Ewout Kalkman, director Vodafone bij VodafoneZiggo.

vodafone
De Parascroll.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in