Douane opent 'rariteitenkabinet' op Nederlandse luchthavens
De Nederlandse Douane lanceert deze zomer het Cabinet of Customs Curiosities, een rariteitenkabinet gevuld met opvallende, in beslag genomen souvenirs van vakantiegangers - van koraal en slangenleren laarzen tot berenhuiden en olifantenpoten.
'We blijven ons verbazen over wat we tegenkomen in de bagage van passagiers', zegt Ruth Ellerbroek, senior communicatieadviseur bij de Douane. 'Het is fantastisch om met het rariteitenkabinet mensen te informeren over wat juist wel en niet mee mag naar huis.'
Het bewuste kabinet -met donker gelakt hout en renaissancebelichting- is te zien in een campagne met online video’s, social content en (digital) out-of-home op de luchthavens van Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. De campagne is ontwikkeld door digitaal bureau Monks.
Credits:
Klant: Douane
Bureau: Monks
Creative Director: Nick Philipse
Creative Director: Pieter Schouten
Behavioural Scientist: Wicher Meinema
Strategie: Doutzen Wijbenga
Account: Caitlin Veen
Producer: Bas van Nes
Producer: Jim Bresser
Post Producer: Jurrien Verhagen
Director: Karlijn Hendriksen
Editor: Leda Zhang
Director of Photography: I Hau Yang
Gaffer: Marius Speller
Camera en Licht Assistent: Ronnie den Heijer
Curiositeitenkabinet: designbureau Jelier & Schaaf
Viaplay speelt in op 'Oranje-seizoen' Premier League met gratis openingsduel
Met een recordaantal van veertig Nederlandse spelers en één coach in de Premier League start Viaplay het nieuwe seizoen met een duidelijke Oranje-focus. De seizoensopener Liverpool - Bournemouth, met onder meer Virgil van Dijk, Cody Gakpo en coach Arne Slot, is komend weekend gratis te zien via het free-to-air sportkanaal Viaplay TV.
De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Did Another Thing in samenwerking met Talpa Network en wordt gekoppeld aan een tijdelijke aanbieding voor het jaarabonnement Viaplay Basis. 'Met het historische succes van Arne Slot nog vers in het geheugen is het geen wonder dat de populariteit van de beste voetbalcompetitie ter wereld groter is dan ooit', aldus Marco Zwaneveld van Viaplay.
Kamer van Koophandel lanceert vervolgcampagne De FinancieringsGids
Na de introductie vorig jaar lanceren de Kamer van Koophandel, het Ministerie van EZ, de Stichting MKB Financiering, de Nederlandse Vereniging van Banken en RVO een vervolgcampagne voor De FinancieringsGids.
Het platform helpt ondernemers de juiste route te vinden in het steeds complexere financieringslandschap. Waar de eerste campagne de gids positioneerde als een 'financiële Lonely Planet', richt de nieuwe fase zich op concrete mogelijkheden: van groeikapitaal en microkrediet tot stapelfinanciering.
'In de eerste campagne introduceerden we het virtuele financieringsland. Nu trekken we met ondernemers verder het land in', zegt Arnout Robbe, creative director bij N=5, dat de campagne ontwikkelde. In korte reisvlogs nemen ondernemers kijkers mee langs de financiële bezienswaardigheden, ondersteund door social formats, branded content en radio.
Credits:
Klant: Willemijn Manshanden-Bots, Marit Maarsman, Sharini Ramautar, Arnout Dijksman, Guido Lieftink
Creatie: Paul Wagemaker, Arnout Robbe
Strategie: Thomas Rosenkamp, Bastiaan Weers
Account: Karijn van den Bossche
Agency producer: Ava Rijken, Anna Bosscher
Regie: Philip & Hugo
DOP: Tim Kerbosch
Producer: Bo Polak, Jaap Hermans
Sound: Klevr Sound
Grading: De Grot – Joppo
VFX: Nils Gerbens en Joost Gulien
Voiceover: Paul Haenen
Prominent en Irene Moors gaan er eens goed voor zitten
Voor zijn nieuwste campagne werkt meubelbedrijf Prominent samen met Bombilate Media, het reclamebureau van Stacey Rookhuizen. De campagne dient ter ondersteuning van de grotere merkcampagne 'Het draait om jou', die is ontwikkeld door Fitzroy.
De campagne 'Ga er even goed voor zitten' bestaat uit een online tv- en videoserie met Irene Moors in de hoofdrol. Bombilate heeft de campagne zowel bedacht als geproduceerd.
De serie draait niet alleen om de stoel of bank, maar juist om de mens die erin zit. Zo kijken we naar mensen die op het punt staan iets bijzonders te horen, zittend in een meubel van Prominent uiteraard. Irene Moors praat de boel bij elkaar.
Stacey Rookhuizen: 'Het zijn gewone mensen die worden verrast met bijzonder nieuws. Van een huwelijksaanzoek tot 'Mam, ga er even goed voor zitten, ik heb een tijger-tattoo laten zetten' tot 'Vriendin, we gaan nú uit een vliegtuig springen!'.
Irene Moors presenteert de serie en begeleidt de momenten waarop de hoofdpersonen niet één, maar twee keer worden verrast. Eerst met een meubel van Prominent, daarna met het nieuws waarvoor men dus 'even moet gaan zitten'.
De campagne wordt verspreid op televisie en via de eigen online kanalen van Prominent. Het bedrijf is in gesprek met 'een mediapartner' om de verschillende afleveringen breder onder de aandacht te brengen. Daarover later meer, belooft Prominent.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu