Louwman Museum bedankt bezoekers met 'toeter-song'
Het Louwman Museum viert dat het voor het vijfde jaar op rij 'het hoogst gewaardeerde museum van Nederland' is met de campagne de Thank You Toeter Song, een cover van Dido's hit Thank You uitgevoerd met autoclaxons.
De campagne, ontwikkeld door Onze Kapel, is bedoeld als dank aan bezoekers en benadrukt de brede waardering die het Haagse museum naar eigen zeggen al jaren ontvangt. Louwman presenteert zijn collectie bijzondere auto’s in een bredere context van kunst, maatschappij en duurzaamheid, waarmee het verschillende doelgroepen wil aanspreken.
De 'Thank You Toeter Song' is de komende maand te zien en horen via social media, in het museum zelf, op radio, televisie, online en mobiel.
De eigenzinnige eilandmentaliteit van Texels
Texels, bekend van het populaire biertje Skuumkoppe, bouwt voort op 'de eilandmentaliteit en eigenzinnige levenshouding' waar Texelaars volgens het speciaalbiermerk om bekendstaan.
Paul van Kuilenburg, de kersverse head of strategy van Alfred: 'Alles wat we met het merk vertellen, is gebaseerd op hoe het er bij de Texelse bierbrouwerij aan toegaat. De brouwers zijn altijd op zoek naar nieuwe smaken. En bij de zoektocht naar typische Texelse namen gaan we niet over één nacht ijs. Het eiland zelf blijft de grootste inspiratiebron.'
De campagne wordt uitgerold via YouTube, social media en connected tv.
Gordon verstoort de rustige ochtend bij Radio10
Radio10 heeft een nieuwe ochtendshow met twee bekende presentatoren: Gordon en Froukje de Both. Het radiostation speelt hiermee naar eigen zeggen in op actualiteit, showbizznieuws, uitgesproken meningen en vooral veel humor en energie. 'Radio met persoonlijkheid, lef en onverwachte wendingen', aldus het station.
De campagne, ontwikkeld door Joe Public, heeft als thema 'Rustig wakker worden is voorbij'. In de spot zien we hoe Gordon het yogaklasje van Froukje verstoort terwijl hij in een asociaal grote Hummer -geheel op z'n Gordons- voorbij scheurt.
De campagne wordt uitgerold via televisie, radio, outdoor en online video.
Credits:
Radio10: Dennis van den Berg, Dennis Kuzee, Rein Hendriks, Julius Acda
Bureau: Joe Public
Prodmij: Joe Public Shoot
Regisseur: Arne Toonen
DOP: Thijmen Doornik
Offline editor: Brian Ent
SFX/Soundmixage: Soundcircus / Radio 10
VO: Erik de Zwart
VFX/Grading: de Grot
Bol is klaar voor het nieuwe schooljaar
Bol presenteert zichzelf als 'De winkel van soepele starters'. Met de campagne wil de webwinkel de overgang naar het nieuwe school- en studiejaar voor studenten en jonge gezinnen zo soepel mogelijk maken. De campagne, ontwikkeld door Dept, wordt breed uitgerold in Nederland en België.
Dept: 'De omschakeling na de zomer is voor veel gezinnen een hele operatie. De precisie die daarbij komt kijken, vormde de inspiratie voor deze campagnefilm in de stijl van bekende heist-films.’
Om zoveel mogelijk studenten te bereiken, is Bol tevens hoofdsponsor van verschillende introductieweken. In de studentensteden verwelkomt Bol de studenten onder meer met een 'huisfeestjes'-activatie. Ook besteedt Bol met de campagne aandacht aan refurbished producten onder de noemer 'Zo goed als nieuw, maar dan opnieuw'.
Opmerkelijk is dat de campagne door een trits aan verschillende bureaus is ontwikkeld. Dept verzorgde de 'hero-campagne', Aidem Agency het social-gedeelte, Crocodile Agency de influencer-strategie, Megawatt de huisfeestjes-activatie, MassiveMusic de muziek, Dentsu de mediastrategie in Nederland en Mindshare in België.
De campagne wordt uitgerold via televisie, social media, online video en outdoor.
Credits:
Klant: Bol
Verantwoordelijk bij klant:
Brand Communications Marketeer: Vanessa Smit (a.i.) & Sophie Heeringa
Director Consumer & Marketing: Fiona Vanderbroeck
Bureau(s): Dept, Aidem Agency, Crocodile Agency, Megawatt, Dentsu, Mindshare
Dept:
Account management: Auke Roggeveen, Simone de Haan, Thomas van Sloten
Brand strategy: Thom van der Bijl, Jan Govaert
Content & comms strategy: Anne-Sophie D’Hoogh
Creative direction: Ramin Bahari, Menno Schipper
Creative: Rienk de Vries, Niels Bredemeijer, Danique de Bies, Hugo van der Kun, Eva Koffeman
Content lead: Iris Graatsma
Film direction by: Jelle de Jonge
Film production: Holy Fools
Sound: Earforce
Music & Licensing: Massive Music
UGC social campagne: aidem agency
Influencer campagne: Crocodile Agency
Media: Dentsu (NL), Mindshare (BE)
Activatie: Megawatt
EasyToys neemt 'fuck-jargon' op de hak
EasyToys heeft een nieuwe supplementenlijn geïntroduceerd onder de naam EasyToys Health. De producten richten zich op veelvoorkomende seksuele ongemakken zoals verminderd libido, vaginale droogheid en erectieproblemen. Uit onderzoek in opdracht van EasyToys blijkt dat bijna tweederde van de Nederlanders boven de dertig jaar dergelijke klachten ervaart, maar vaak geen medische hulp zoekt.
Om het taboe te doorbreken lanceerde het merk de campagne 'F*ckjargon', ontwikkeld in samenwerking met Ace. Met spitsvondige uitingen op onder meer de Zuidas en bouwplaatsen verwijst EasyToys naar herkenbare situaties. Zo prikkelt de campagne voorbijgangers met teksten als 'Meer vergaderd dan gepresteerd? Stimuleer je output'.
EasyToys wil zodoende onderwerpen bespreekbaar maken die vaak in de taboesfeer blijven. De lijn bestaat uit acht producten, waarvan zeven verkrijgbaar zijn bij Etos; het volledige assortiment is te koop via de website van EasyToys.
Het Vergeten Kind vraagt aandacht voor 100.000 kinderen
Stichting Het Vergeten Kind heeft samen met We Agency een nieuwe merkcampagne gelanceerd om aandacht te vragen voor de ruim 100.000 kinderen in Nederland die niet de zorg en aandacht krijgen die zij nodig hebben. Centraal staat een film, geregisseerd door Lennart Verstegen (Wefilm), die met zijn eigen zoon in de hoofdrol de impact van een gebrek aan aandacht indringend verbeeldt.
Volgens Daphne Schreuder, merkbewaker van de stichting, laat de campagne zien dat kinderen zonder aandacht de basis missen om veilig en gezond op te groeien. De film vormt het fundament voor toekomstige communicatie, waarin ook wordt benadrukt hoe de stichting kinderen helpt met activiteiten als de 'Heppie Vakanties'.
De merkcampagne, die is ontwikkeld zonder pitch, is vanaf deze week te zien op televisie, in de bioscoop en online.
Credits:
Het Vergeten Kind: Daphne Schreuder, Jochem van Unen
Merkstrategie: Marc Oosterhout
Creative agency; We Agency
Strategie: Ruben Cusell
Creative director: Roel Welling
Creatives: Marius Gottlieb, Cato Duyvis, Joey de Leeuw
Client lead: Lynn Degen
Production agency: Wefilm
Regisseur: Lennart Verstegen
DP: Lennart Verstegen
Executive producer: Beau van Assem
Producer: Joris Hoevenberg
Productie assistent: Daan Rooijakkers
Music composing: Jorrit Kleijnen (Haevn)
De pensioenambities van Zwitserleven
Zwitserleven heeft samen met de bureaus Selmore en Pink de campagne Pensioenambities gelanceerd. Waar pensioencommunicatie vaak draait om cijfers en jargon, mikt de nieuwe campagne op een emotionele benadering, met persoonlijke ambities en toekomstdromen als uitgangspunt.
Selmore ontwikkelde het creatieve concept en vertaalde dit naar een tv-commercial en radiospot (media-ingekocht door Dentsu). Pink nam de digitale strategie en kanaalspecifieke uitrol voor zijn rekening, met onder meer online video, social advertising, display en out of home.
De campagne speelt in op de invoering van het nieuwe pensioenstelsel en nodigt Nederlanders uit na te denken over hun 'pensioenambitie'.
Het nieuwe lef van BiFi
De nieuwe campagne van BiFi moet laten zien dat het snackmerk 'opnieuw lef' toont. Het nieuwe product BiFi Chicken speelt in op de veranderende snackbehoeften en moet met name millennials aanspreken, 'zonder de bestaande fanbase uit het oog te verliezen', aldus BiFi.
De campagne wordt uitgerold in Duitsland en is ontwikkeld in samenwerking met het Amsterdamse bureau Natwerk. Een uitgebreide pitch, met Duitse bureaus, ging hieraan vooraf.
Natwerk: 'BiFi Chicken is een logische volgende stap. We richten ons op de Busy Ben: millennials die altijd aanstaan, snel schakelen en steeds vaker kiezen voor lichter, bewuster en beter.'
De campagne is geproduceerd door Hobby Film en wordt in Duitsland uitgerold op televisie en social media en via online video. Ook is er op zaterdag 6 september een 'opvallende consumentenactivatie' in winkelcentrum CentrO in Oberhausen te zien.
Kritiek
Op LinkedIn kwam de campagne op enige kritiek van onder meer reclameman Lodewijk van der Peet te staan. Hij stelt dat de spot wel erg veel weg heeft van de bekende 'Hungry, why wait'-commercial van Mars. 'Grumpy beer wordt sukkelige jongen na een worstje eten. Vreemd dat zulke copycats zoveel succes hebben', zegt hij cynisch.
Jurgen Retra, strateeg van Natwerk, reageert: 'Dat is juist de charme van reclame, honger maakt al decennia monsters van ons. In Duitsland uitvoerig getest – minder dan 2% dacht aan Snickers. Wat wél bleef hangen was BiFi Chicken, 100% kip.'
'Wij eisen de nacht op' voor veilige nachten voor vrouwen
Na de tragische dood van de 17-jarige Lisa uit Abcoude lanceert campagnestrateeg Danique de Jong de actie 'Wij eisen de nacht op, laat vrouwen veilig thuiskomen', ontwikkeld in samenwerking met bureau GH+O.
Binnen enkele dagen haalde de campagne via crowdfunding indrukwekkende bedragen op -eerst zo’n €200.000, later zelfs meer dan een half miljoen euro- waarmee de boodschap massaal zichtbaar werd op snelwegmasten, digitale stationsschermen, out-of-home locaties en social media.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu