Overslaan en naar de inhoud gaan

Drankmerk Viper en Sjaak laten je dat feestje niet zomaar afzeggen

Artiest Sjaak kroont zich tot Sjaak Aanhaak om last-minute afzeggers alsnog mee te nemen naar dat feestje.
sjaak aanhaak dept
© Foto: aangeleverd

Viper, een alcoholische hard drink die vooral populair is onder jongeren, wil jongeren die leuke plannen last-minute afzeggen alsnog motiveren om te gaan. Het drankmerk slaat voor de nieuwste campagne de handen ineen met artiest Sjaak, die het bekende fenomeen 'Sjaak Afhaak' verandert in 'Sjaak Aanhaak'. De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door Dept.

Voor Viper is de pre-party, vaak bij een van je vrienden thuis, bepalend voor de rest van de avond. Niet leuk dus als een van de vrienden afzegt met een vage smoes. Zo'n Sjaak Afhaak zien we ook in de campagne-uitingen van het drankmerk. De tennisballen moeten nog op kleur gesorteerd worden, de parkiet is jarig, noem het maar op. Gelukkig is daar rapper Sjaak, die de ingekakte vriend bij de arm neemt en alsof nog op het huisfeestje aflevert. Mét blikjes Viper, natuurlijk.

Simonette Zimmerman, brand activation manager bij Viper: 'Met deze campagne willen we niet alleen laten zien waar Viper voor staat, maar ook mensen letterlijk in beweging krijgen. Iedereen heeft weleens met een Sjaak Afhaak in de groep te maken, en Viper wil daar een positieve draai aan geven. Samen met artiest Sjaak brengen we die energie terug, precies zoals Viper bedoeld is'.

Ramin Bahari, creative director bij Dept: 'Met Viper willen we graag dicht op de cultuur zitten en met een goede dosis humor onze doelgroep in beweging brengen. Sjaak wist meteen de juiste toon te geven aan Sjaak Aanhaak: met veel energie en een goede dosis zelfspot'.

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met audiovisual-studio het Rode Balletje en start als een volledige digital-first social campagne. Niet alleen op de kanalen van Viper, maar ook op die van Sjaak. 

Credits
Klant: Viper
Verantwoordelijk bij klant: Simonette Zimmerman, Yara Pelzer, Justine Kist
Bureau: Dept
Account Director: Manu Hertzberger – de Bruin
Creative Director: Ramin Bahari
Creatie: Tom Jacobs, Guylou Werner
Strategie: Bonne de Roos
Project Management: Jonah Pronk
Influencer Management: Salomé Rijnders, Esmée Bakker
Persbericht
Productie: Het Rode Balletje
Post-productie: Jonah Pronk
Artiest/acteur: Sjaak
Talent Management Sjaak: Vanessa van Vuuren, Hugo Langras (Centurio Management)


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in