De Rijksoverheid start een social-first-campagne die zich richt op aankomende studenten tussen de 16 en 18 jaar. De campagne wil jongeren attenderen op de website van de Rijksoverheid, die vol staat met praktische informatie over wat je als bijna-student kunt en moet regelen met de overheid. De strategie en uitvoering van de campagne zijn ontwikkeld in samenwerking met AndAgencyAmsterdam en productiepartner Soda Films.
Op de speciale pagina van de Rijksoverheid-website lezen aankomende studenten onder meer waar ze recht op hebben. Een studentenreisproduct en studiefinanciering bijvoorbeeld. Met de juiste zaken op tijd geregeld voorkom je als student onnodige stress of gemiste deadlines, is de campagneboodschap.
De campagne is zichtbaar via korte video's op Spotify, Snapchat, Instagram en YouTube Shorts. In die korte video's zien we hoe jongeren zich voorbereiden op hun studie. Onderaan het artikel zie je zo'n video.
Martijn Brons, creative strategy director AndAgencyAmsterdam: 'Jongeren filteren razendsnel of iets ‘voor hen’ is. Daarom moet je hun aandacht verdienen met formats die native zijn voor social. Niet uitleggen, maar laten zien. Niet zenden, maar activeren. Deze doelgroep vraagt om inhoud die slim, visueel en direct toepasbaar is. En dat is precies waar we op inzetten'.
Vervolgcampagne
De Rijksoverheid en AndAgencyAmsterdam slaan later dit jaar opnieuw de handen ineen, voor de ontwikkeling van een vervolgcampagne. Die campagne richt zich op jongeren die bijna 18 jaar worden en gaat informatie geven over zaken die je dan moet regelen. Een DigiD aanmaken en rekeninghouden met zorgtoeslag, bijvoorbeeld.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu