Overslaan en naar de inhoud gaan

Els (B&B Vol Liefde) schittert in Rivella-commercial, maar niet iedereen is enthousiast

'Die is niet lekker... Die is héél lekker!', aldus de realityster.
rivella
'Een beetje vreemd, maar wel lekker' is al een tijdje afwezig in Rivella-campagnes.

Els van Roode, bekend van B&B Vol Liefde, is het nieuwe gezicht van frisdrankmerk Rivella. De bijbehorende campagne is momenteel te zien in de reclameblokken rond het razend populaire realityprogramma van RTL 4.

De oud-KLM-stewardess was een van de smaakmakers van het derde seizoen van B&B vol Liefde (2023). Ze viel op met spirituele en humoristische uitspraken als 'Die is niet leuk... die is héél leuk!' en 'Who Els' - quotes die binnen de kortste keren viraal gingen op TikTok. Het bezorgde haar een zekere cultstatus, waarna ze uitgroeide tot influencer met zo’n 200.000 volgers op Instagram. Ook publiceerde ze het boek Somewhere Els: reisavonturen van een voormalig stewardess.

Die populariteit is ook adverteerders niet ontgaan. Na eerdere samenwerkingen met onder meer Prijsvrij en Aarts Transport is Rivella (onderdeel van Vrumona) de eerste adverteerder die de 61-jarige Els groots inzet in een nationale tv-campagne. 

Hate it or love it

De commercial is geproduceerd in samenwerking met Ad Alliance, het reclameplatform van RTL, dat ook campagnes verzorgt voor onder meer Hema en Lay's. De regie was in handen van Sander Beekman, ooit Adformatie-redacteur en nu eigenaar van productiehuis Four Creating. Op LinkedIn schrijft hij: 'Elke B&B Vol Liefde-fan heeft 'm wel gezien: de nieuwste commercial voor Rivella. En ja, je weet: als het spraakmakend is, komt het van ons. We willen verrassen, verfrissen en opvrolijken. Net als een Rivella'tje op een veel te hete zomerdag. You hate it, or you love it. En wie kan dat beter dan Els? Precies, niemand.'

Overdosis Els

Zoals dat vaker gaat bij snel rijzende sterren, is kritiek nooit ver weg. Op social media wordt gesproken van 'een overdosis Els'. 'We komen nooit meer van haar af, hè?', zegt iemand. En: 'De reclame is al hels, laat staan met Who Els.' Ook Angela de Jong toont zich in haar AD-column weinig enthousiast: 'Puntje voor Els, al weet ik nu zeker dat ik die Rivella-zooi nooit meer in huis haal', schrijft ze cynisch.

Ga eens Rivella

Opvallend is verder dat Rivella al enige tijd afscheid lijkt te hebben genomen van de iconische slogan 'Een beetje vreemd, maar wel lekker'. Later volgde ‘Dat is wel zo lekker’, terwijl de huidige campagne rond de nieuwe pay-off 'Ga eens Rivella' is gebouwd. Alfred International, al jarenlang het reclamebureau van Rivella, is niet betrokken bij de Els-campagne. 

Andere samenwerkingen

Hoewel het voor het eerst is dat een adverteerder een tv-campagne rond een B&B-vol Liefde-ster uitbrengt, gingen er andere commerciële samenwerkingen aan vooraf. Zo zagen we de sympathieke Olof in een online spot van Gig Hard Seltzer en startte de sociaal-onhandige Joop samen met Koffie Lovers zijn eigen koffielijn.

De Rivella-campagne wordt naast televisie uitgerold via social media, online video en instore bij diverse supermarkten.

Credits:
Bureau: Ad Alliance
Production Manager: Nathalie Brinkman
Superster: Els van Roode
Creative Director: Lidwien Deuss
Regie: Sander Beekman
Director of Photography: Jurriaan Kwakkel
Lead editor: David Widen
Productieleiding: Hendrickje van de Ven
1st AC & grip: Tom Kalverboer
Gaffer: Bart Blankenzee, Geert de Veer, Lichtmacht
Styling set & props: Femke Van Tiggele
Geluid: Daniel van Elsas
Visagie: Marja Hermes
Grading: Bram Baas
Audio: Blurred
Locatie: Guapa Locaties

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu
Marcel Jansen

Ik mag als Rivella-fan hopen dat deze enorme slecht bedachte en uitgevoerde promotionele dwaling van het merk (volgens mijn drinkt ze niet eens echt), de Vrumona marketeers zelf ook wakker schudt en dat de terugkeer naar 'Een beetje vreemd, maar wel lekker' snel wordt ingezet. Die iconische pay-off raakt nog steeds de essentie van 't product en het merk (daarnaast is de bekendheid nog steeds flink hoger dan elk daarop gevolgde campagne slogan). Bovendien een sterke propositie waarmee je creatief ook heel veel kanten op kan.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in