Overslaan en naar de inhoud gaan

Koopmans biedt de geur van appeltaart in out-of-homecampagne

Het is een samenwerking met EssenceMediacom (WPP Media) en Bauer Media. De campagne wordt met influencers online doorgetrokken.
Koopmans Appeltaart geurcampagne

Met de start van het appelseizoen komt Koopmans in samenwerking met EssenceMediacom (WPP Media) en Bauer Media met een geurcampagne in out-of-home. Vanuit Koopmans ontstond vorig jaar de wens om de herkenbare appeltaartgeur centraal te stellen in een campagne, een geur die onlosmakelijk verbonden is met het merk en direct associaties oproept met huiselijkheid en bakplezier. 

Tien spectaculars verspreid over Nederland zijn omgetoverd tot Koopmans Appeltaartverpakkingen, verrijkt met een speciaal ontwikkelde appeltaartgeur om consumenten (onbewust) te verleiden om zelf appeltaart te gaan bakken. 

Om de zintuiglijke ervaring van de geur-spectaculars ook online te verlengen en te versterken, werkt het influencerteam van WPP Media samen met Bauer Media. De influencers gaan content creëren die de geur van versgebakken appeltaart koppelt aan nostalgie, herkenning en verlangen.
Daarnaast worden online video, sociale media, retailmedia en owned kanalen ingezet.
wordt doorgetrokken.

'Wij geloven in het creëren van campagnes die verder gaan dan traditionele media en een diepere
connectie maken met de consument', zegt Celine Bakker, client manager bij EssenceMediacom. 'Deze samenwerking met Koopmans en Bauer Media is een perfect voorbeeld van hoe we door middel van innovatie en zintuiglijke prikkeling een memorabele ervaring kunnen bieden.'

“De geur van appeltaart roept direct associaties op met warmte, gezelligheid en nostalgie. Precies waar
Koopmans voor staat én de emoties die we met deze tastbare Koopmans Appeltaart geur-objecten bij de voorbijganger willen oproepen. Met deze innovatieve media-oplossing willen we consumenten inspireren en activeren om tijdens het appelseizoen weer aan de bak te gaan met onze Koopmans Appeltaartmixen', zegt Joost van den Berg van Dr. Oetker Nederland.

De campagne start in september is in week 38 en 39 te zien en te ruiken in Almere, Eindhoven, Emmen, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Houten, Tilburg en Zaanstad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in