Voor de naamsbekendheid hoeft het merk het natuurlijk niet te doen. Dankzij de reallife-soap rond Oos, de scheldende baas met z’n kleine hartje, zijn zonen, familie en medewerkers, is tafelzuurmerk Kesbeke alom bekend. Wel wilde het de band met het 750-jarige Amsterdam uitdrukken in de vorm van een traktatie.
Kesbeke verraste daarvoor ‘Amsterdammers’ door heel Nederland. Het trok het land in met een PR-actie voor bewoners van straten als de Amsterdamlaan of de Amsterdamseweg in onder andere Muiden, Almere en Diemen. Die werden getrakteerd op een onvervalst portie Amsterdams zuur.
‘Als je in de Amsterdamstraat woont, ben je eigenlijk ook een beetje Amsterdammer,’ zegt Camiel Kesbeke. ‘Dan verdien je net zo goed een feestje. En wat is een groter feest dan een portie zuur.’
De actie is ontwikkeld door creatief bureau Wayne Parker Kent, dat samen met Kesbeke op zoek ging naar een manier om de Amsterdamse merkidentiteit landelijk uit te dragen. Door juist mensen buiten Amsterdam in het zonnetje te zetten, versterken we die identiteit én vergroten we de gunfactor’, zegt Gerben van der Rijt, de creatieve en strategische baas bij Wayne Parker Kent.
De actie kreeg volop aandacht in de buurtmedia en op social, waar bewoners hun zuurtjes met trots deelden.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu