Overslaan en naar de inhoud gaan

Bewoners van de Amsterdamseweg krijgen het zuur van Kesbeke

Tafelzuurmerk trakteert in PR-actie aan mensen buiten hoofdstad voor 750-jarig bestaan Amsterdam.
Kesbeke
Bewoners krijgen augurken

Voor de naamsbekendheid hoeft het merk het natuurlijk niet te doen. Dankzij de reallife-soap rond Oos, de scheldende baas met z’n kleine hartje, zijn zonen, familie en medewerkers, is tafelzuurmerk Kesbeke alom bekend. Wel wilde het de band met het 750-jarige Amsterdam uitdrukken in de vorm van een traktatie.

Kesbeke verraste daarvoor ‘Amsterdammers’ door heel Nederland. Het trok het land in met een PR-actie voor bewoners van straten als de Amsterdamlaan of de Amsterdamseweg in onder andere Muiden, Almere en Diemen. Die werden getrakteerd op een onvervalst portie Amsterdams zuur.

‘Als je in de Amsterdamstraat woont, ben je eigenlijk ook een beetje Amsterdammer,’ zegt Camiel Kesbeke. ‘Dan verdien je net zo goed een feestje. En wat is een groter feest dan een portie zuur.’

De actie is ontwikkeld door creatief bureau Wayne Parker Kent, dat samen met Kesbeke op zoek ging naar een manier om de Amsterdamse merkidentiteit landelijk uit te dragen. Door juist mensen buiten Amsterdam in het zonnetje te zetten, versterken we die identiteit én vergroten we de gunfactor’, zegt Gerben van der Rijt, de creatieve en strategische baas bij Wayne Parker Kent.

De actie kreeg volop aandacht in de buurtmedia en op social, waar bewoners hun zuurtjes met trots deelden.

Credits:
Namens klant: Oos Kesbeke en Camiel Kesbeke
Host: Michel Moet
Strategie: Gerben van der Rijt
Creatie/ regisseur: Nick Tjerks
Producer: Lena Heijenk
Camera: Georgios Rietveld
Sound: Sjoerd Kats
Edit & Postproduction: Jayden Anders
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in