Overslaan en naar de inhoud gaan

Holie’s lanceert Sugar-Score en trapt online campagne af tegen verborgen suikers

De Sugar-Score is een online tool die boodschappers moet helpen navigeren in het supermarktlandschap om suikerarme keuzes te maken.
Holie's campagne
Holie's campagne

Granenmerk Holie’s introduceert vandaag de Sugar-Score, een online tool die inzicht geeft in het werkelijke suikergehalte van populaire ontbijt- en tussendoorproducten. De lancering is het startschot van een bredere online campagne waarmee Holie’s consumenten wil helpen door het woud van gezondheidsclaims en schuilnamen voor suiker heen te kijken.

De tool beoordeelt producten op basis van het suikerpercentage per 100 gram met een helder label:
A (0–5% suiker)
B
(5–10%)
C
(meer dan 10%)

De score wordt toegepast op de vijf bestverkochte ontbijt- en snackproducten in Nederland en België (bron: Nielsen).

Digitale activatiecampagne
De introductie wordt ondersteund door een online campagne op social media, gericht op bewustwording rond toegevoegde suikers. Holie’s zet daarbij in op korte video’s, infographics en expertquotes van diëtisten en voedingsdeskundigen. Doel is niet om met de vinger te wijzen, maar om transparantie en herkenbaarheid te creëren in een markt waar ‘zonder geraffineerde suikers’ lang niet altijd betekent dat een product suikerarm is.

'Als consument moet je tegenwoordig bijna voedingsexpert zijn om het etiket goed te kunnen interpreteren', zegt Valentijn van Santvoort, co-founder van Holie’s. 'Met de Sugar-Score willen we het voor iedereen makkelijker maken om door dat rookgordijn heen te kijken. Geen ingewikkelde schuilnamen of claims, maar heldere inzichten over toegevoegde suiker, precies waar je naar op zoek bent als je bewuster wilt eten.'

De campagne richt zich de komende weken op Nederland en België, met nadruk op educatie en shareable content.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in