Overslaan en naar de inhoud gaan

Oproep: Maak de beste verkiezingsposter van Nederland

Doe mee aan de wedstrijd voor de sterkste leus en het krachtigste beeld.
Verkiezingsposters collage
© Documentatiecentrum voor Nederlandse Politieke Partijen van de Rijksuniversiteit Groningen. www.rug.nl/research/dnpp/

De verkiezingsposter lijkt uit ons straatbeeld verdwenen en vaak ontbreekt de verrassing in ontwerp en tekst. Volgens vermaard copywriter Jaap Toorenaar liggen de tijden van legendarische kreten als Laat Lubbers zijn karwei afmaken en Geen gezeik, iedereen rijk ver achter ons. Dat kan beter.

Daarom organiseert Adformatie een wedstrijd met een simpele, maar uitdagende opdracht:
Maak een serieus ontwerp voor een poster voor de komende Tweede Kamerverkiezingen, voor een bestaande partij naar keuze.

De jury beoordeelt zowel de kracht van de tekst als de zeggingskracht van het beeld. Het formaat van de poster is 59,4 cm × 84,1 cm (breedte × hoogte).

📩 Stuur je inzending vóór zondag 12 oktober, 23:00 uur naar communicatie@adformatie.nl o.v.v. verkiezingsposter. Je mag een korte toelichting over strategische keuze en ontwerp meesturen.

De winnaar krijgt niet alleen roem en de nodige aandacht op Adformatie.nl, er wordt ook een exclusief interview gehouden en geplaatst.

De jury

De posters worden beoordeeld door vijf zwaargewichten uit de wereld van creativiteit en campagnes:

Marjolein Kampschreur – directeur van campagnebureau Meute en voormalig landelijk campagnemanager van D66
Erik Kessels – medeoprichter van KesselsKramer, bekend om zijn onconventionele en spraakmakende campagnes
Marc Oosterhout – merkstrateeg, oprichter van N=5 en auteur van De kunst van het kiezen over merkstrategie van politieke partijen
Bianca Pander – directeur bij BKB | Het Campagnebureau, expert in strategie en maatschappelijke campagnes
Jaap Toorenaar – oud-creatief directeur van ARA en bedenker van iconische slogans als  Een beter milieu begint bij jezelf en De maatschappij. Dat ben jij

Samen beoordelen zij de verkiezingsposters op creativiteit, kracht en overtuigingskracht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in