De verkiezingsposter lijkt uit ons straatbeeld verdwenen en vaak ontbreekt de verrassing in ontwerp en tekst. Volgens vermaard copywriter Jaap Toorenaar liggen de tijden van legendarische kreten als Laat Lubbers zijn karwei afmaken en Geen gezeik, iedereen rijk ver achter ons. Dat kan beter.
Daarom organiseert Adformatie een wedstrijd met een simpele, maar uitdagende opdracht:
Maak een serieus ontwerp voor een poster voor de komende Tweede Kamerverkiezingen, voor een bestaande partij naar keuze.
De jury beoordeelt zowel de kracht van de tekst als de zeggingskracht van het beeld. Het formaat van de poster is 59,4 cm × 84,1 cm (breedte × hoogte).
📩 Stuur je inzending vóór zondag 12 oktober, 23:00 uur naar communicatie@adformatie.nl o.v.v. verkiezingsposter. Je mag een korte toelichting over strategische keuze en ontwerp meesturen.
De winnaar krijgt niet alleen roem en de nodige aandacht op Adformatie.nl, er wordt ook een exclusief interview gehouden en geplaatst.
De jury
De posters worden beoordeeld door vijf zwaargewichten uit de wereld van creativiteit en campagnes:
Marjolein Kampschreur – directeur van campagnebureau Meute en voormalig landelijk campagnemanager van D66
Erik Kessels – medeoprichter van KesselsKramer, bekend om zijn onconventionele en spraakmakende campagnes
Marc Oosterhout – merkstrateeg, oprichter van N=5 en auteur van De kunst van het kiezen over merkstrategie van politieke partijen
Bianca Pander – directeur bij BKB | Het Campagnebureau, expert in strategie en maatschappelijke campagnes
Jaap Toorenaar – oud-creatief directeur van ARA en bedenker van iconische slogans als Een beter milieu begint bij jezelf en De maatschappij. Dat ben jij
Samen beoordelen zij de verkiezingsposters op creativiteit, kracht en overtuigingskracht.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu