Overslaan en naar de inhoud gaan

Queer Beer lanceert IPGay: tropische IPA met een boodschap

De campagne rondom het bier – IPGay – On the Way – richt zich op het vergroten van queerzichtbaarheid in de openbare ruimte.
IPGAY

De lancering van IPGay valt samen met de aanloop naar Pride Amsterdam. Het nieuwe bier is een tropische IPA met fruitsmaken en is volgens de makers bedoeld als 'verfrissing met een boodschap'. De campagne rondom het bier – IPGay – On the Way – richt zich op het vergroten van queerzichtbaarheid in de openbare ruimte.

Campagne met maatschappelijke insteek

IPGAY is meer dan een zomerse dorstlesser, stelt het merk. De campagne speelt in op de ervaring van queer mensen in de publieke ruimte. Volgens cijfers die worden aangehaald in de communicatie rondom de lancering, voelt 40 procent van de LHBTIQ+ personen zich weleens onveilig op straat. Eén op de vijf past gedrag of routes aan uit angst voor negatieve reacties, waarbij met name jongeren, trans en non-binaire mensen bovengemiddeld vaak te maken krijgen met verbaal of fysiek geweld.

Donatie per blik

Aan elk verkocht blikje IPGay is een donatie van € 0,10 gekoppeld aan het Aidsfonds. De opbrengst wordt ingezet voor wereldwijde LHBTIQ+ rechten, met extra focus op landen waar queer zijn strafbaar of levensgevaarlijk is. Volgens Queer Beer past dat bij de bredere missie van het merk, dat bier ziet als 'cultuurdrager, protestmiddel en bondgenoot.'

Eerder bracht het merk al andere bieren uit met uitgesproken namen en smaken, zoals Lesbier (met honing en citrus) en een spicy mango-blond onder de naam Queer Beer. 

IPGay is vanaf deze week verkrijgbaar via de webshop van Queer Beer, en wordt in aanloop naar Pride Amsterdam ook gevoerd in een groeiend aantal horecalocaties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in