Overslaan en naar de inhoud gaan

Queer Beer lanceert Lesbier: een ode aan de vrouw

Het Nederlandse biermerk Queer Beer lanceert Lesbier, een blond bier met honing en citrus, ontwikkeld als eerbetoon aan vrouwen.
Lesbier
Lesbier

Queer Beer heeft een nieuw bier geïntroduceerd: Lesbier, een blond bier dat is ontwikkeld als eerbetoon aan vrouwen en hun rol in de biergeschiedenis. Het Nederlandse biermerk, dat zich richt op inclusiviteit en het doorbreken van stereotypen, lanceert het product tijdens Pride Month. Het bier is tot stand gekomen door een interactieve campagne, waarbij fans via een swipe-mechanisme hun favoriete smaak konden kiezen. Het resultaat: Honey Citrus Blond, vormgegeven en gebrouwen door vrouwen. Het nieuwe bier volgt op het eerdere succes van Queer Beer Spicy Mango, een witte met Szechuanpeper. 

Volgens Queer Beer is Lesbier een moderne interpretatie van een eeuwenoud ambacht. In de oudheid en middeleeuwen waren vrouwen vaak verantwoordelijk voor bierproductie. Met dit nieuwe bier wil het merk zowel die historische context als de hedendaagse kracht en diversiteit van vrouwen benadrukken.

Naast de smaak en symboliek heeft Lesbier ook een sociaal-maatschappelijke component. Voor elk verkocht blikje wordt €0,10 gedoneerd aan Hivos, een organisatie die zich inzet voor de rechten van lesbische, biseksuele en queer vrouwen wereldwijd. 

De lancering valt samen met Pride Month, een periode waarin wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor queer zichtbaarheid en gelijkheid. Queer Beer benadrukt dat Lesbier meer is dan een drankje: het is een statement over inclusiviteit en solidariteit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in