Overslaan en naar de inhoud gaan

'Wij eisen de nacht op'-campagne in 48 uur landelijk uitgerold

Via crowdfunding werd er zo'n €280.000 ingezameld.
de nacht
Outdoorcampagne in Den Haag
© ANP

Binnen twee dagen is de campagne 'Wij eisen de nacht op' zichtbaar gemaakt op duizenden outdoorschermen in heel Nederland. De oproep 'Laat vrouwen veilig thuiskomen' is sinds zondag te zien op NS- en metrostations, filialen van Albert Heijn en Kruidvat, langs snelwegen, op de Pier van Scheveningen en zelfs tijdens de wedstrijd Ajax-Heracles zondagmiddag.

De actie werd vrijdag gestart door freelance-campagnestrateeg Danique de Jong in samenwerking met bureau GH+O, kort na de brede maatschappelijke verontwaardiging over de moord op de 17-jarige Lisa uit Abcoude en een reeks berichten over seksueel geweld en femicide. Binnen twee dagen werd via crowdfunding zo'n €280.000 ingezameld om de boodschap grootschalig uit te rollen.

Doneren

Er zijn 52 varianten van geanimeerde banners geproduceerd, die te zien zijn op social media en nieuwssites. Ook is er een paginagrote printadvertentie en wordt gewerkt aan radio- en tv-commercials. Via wijeisendenachtop.nl kunnen posters en stickers gratis besteld en gedownload worden. Ook kan er op die site gedoneerd worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in