Binnen twee dagen is de campagne 'Wij eisen de nacht op' zichtbaar gemaakt op duizenden outdoorschermen in heel Nederland. De oproep 'Laat vrouwen veilig thuiskomen' is sinds zondag te zien op NS- en metrostations, filialen van Albert Heijn en Kruidvat, langs snelwegen, op de Pier van Scheveningen en zelfs tijdens de wedstrijd Ajax-Heracles zondagmiddag.
De actie werd vrijdag gestart door freelance-campagnestrateeg Danique de Jong in samenwerking met bureau GH+O, kort na de brede maatschappelijke verontwaardiging over de moord op de 17-jarige Lisa uit Abcoude en een reeks berichten over seksueel geweld en femicide. Binnen twee dagen werd via crowdfunding zo'n €280.000 ingezameld om de boodschap grootschalig uit te rollen.
Doneren
Er zijn 52 varianten van geanimeerde banners geproduceerd, die te zien zijn op social media en nieuwssites. Ook is er een paginagrote printadvertentie en wordt gewerkt aan radio- en tv-commercials. Via wijeisendenachtop.nl kunnen posters en stickers gratis besteld en gedownload worden. Ook kan er op die site gedoneerd worden.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu