Datingapp Happn gaat de straat op om singles met in elkaar in contact te brengen. Het merk organiseerde laatst een zogeheten singles run, waarbij meer dan honderd singles gezamenlijk een hardloopronde door Amsterdam aflegden. Er werden goodies uitgedeeld en een DJ op een bakfiets reed mee om de zwetende renners aan te moedigen.
Het evenement past precies in het straatje van wat nu hip is, vertelt Senna Kost, creative lead bij aidem agency. Het bureau is verantwoordelijk voor de merkactivatie en de online vervolgcampagne. 'De campagneboodschap van happn is ‘Disconnect to Reconnect’; singles uit hun scrollgedrag halen en echt met elkaar verbinden. Dat hebben we gekoppeld aan een cultureel inzicht: runclubs zijn enorm populair in steden als Amsterdam'.
Vervolgcampagne
De singles run staat niet op zichzelf. Er is gefilmd en de aftermovie wordt als onderdeel van een bredere campagne ingezet om Happn online te promoten als een datingdienst waarbij je singles in het echt ontmoet.
Onderdeel van de bredere campagne zijn ook social content op TikTok, Instagram en Facebook en een samenwerking met influencer Marlou Winkler. Zij was ook één van de 'hosts' van de singles run.
Happn hoopt dat zijn campagne leidt tot meer bewustwording en app-downloads in Nederland, met name onder jonge stedelijke singles.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu