Overslaan en naar de inhoud gaan

Datingapp Happn koppelt singles run aan online vervolgcampagne

Het bureau Aidem agency tekende voor de productie van de merkactivatie en de online campagne.
Happn
De singles run in Amsterdam
© Aangeleverd

Datingapp Happn gaat de straat op om singles met in elkaar in contact te brengen. Het merk organiseerde laatst een zogeheten singles run, waarbij meer dan honderd singles gezamenlijk een hardloopronde door Amsterdam aflegden. Er werden goodies uitgedeeld en een DJ op een bakfiets reed mee om de zwetende renners aan te moedigen.

Het evenement past precies in het straatje van wat nu hip is, vertelt Senna Kost, creative lead bij aidem agency. Het bureau is verantwoordelijk voor de merkactivatie en de online vervolgcampagne. 'De campagneboodschap van happn is ‘Disconnect to Reconnect’; singles uit hun scrollgedrag halen en echt met elkaar verbinden. Dat hebben we gekoppeld aan een cultureel inzicht: runclubs zijn enorm populair in steden als Amsterdam'.

Vervolgcampagne

De singles run staat niet op zichzelf. Er is gefilmd en de aftermovie wordt als onderdeel van een bredere campagne ingezet om Happn online te promoten als een datingdienst waarbij je singles in het echt ontmoet. 

Onderdeel van de bredere campagne zijn ook social content op TikTok, Instagram en Facebook en een samenwerking met influencer Marlou Winkler. Zij was ook één van de 'hosts' van de singles run.

Happn hoopt dat zijn campagne leidt tot meer bewustwording en app-downloads in Nederland, met name onder jonge stedelijke singles.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in