Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung koppelt smartphone-activatie aan het winnen van een schaarse studentenkamer

Techbedrijf gaat met pop-up-activatie door Amsterdam. Interactie met nieuwe Samsung-smartphones kan een studentenkamer opleveren.
Samsung
De twee nieuwste Samsung-smartphones
© Samsung

Samsung wil zijn nieuwste premium smartphones, de Z Flip 7 en Z Fold 7, beter bekend maken onder studenten. Het merk kiest daarom voor een pop-up-tour (bureau: Natwerk) langs drie studentenlocaties in Amsterdam en verloot onder deelnemers aan een smartphone-spel een studentenkamer, waar de winnaar tien maanden mag wonen. 

Heel wat studenten hebben moeite met het vinden van woonruimte in of rondom de stad waar ze hun opleiding (gaan) volgen. Gelukkigen die een kamer bemachtigen, betalen er vaak een hoge huur. In dat licht begrijpelijk dat Samsung (aanstaande) studenten warm wil maken met tien maanden gratis wonen in een studentenkamer in Hotel Jansen - Bajeskwartier. Dat is in Amsterdam, wat de actie vooral boeiend maakt voor studenten in de hoofdstad. Samsung belooft de kamer volledig in te richten met slimme technologie en zegt dat gas, water, licht en wifi inbegrepen zijn bij de huurprijs.

De pop-up-tour gaat langs drie locaties in Amsterdam en laat alleen studenten toe. De eerste locatie was 20 augustus aan de beurt, de andere twee op respectievelijk 22 en 27 augustus. Deelnemers aan het spel - alleen studenten mogen een kans wagen - voeren op de nieuwe Galaxy Z Fold 7-smartphone een paar opdrachten uit om hun inschrijving te bevestigen. 

Studentenkorting op dure smartphones

Samsung trekt begin september één gelukkige winnaar. Alle deelnemers krijgen online en ter plekke meer informatie over de exclusieve korting die Samsung tijdelijk geeft aan studenten. Die korting maakt ook de tentoongestelde Z Fold 7 goedkoper, al blijft de splinternieuwe vouwtelefoon met zijn adviesprijs van 2099 euro één van de duurste smartphones die je kunt kopen. De Z Flip 7, ook onderdeel van Samsungs studentencampagne, draagt een adviesprijs van 1199 euro. Schappelijker, maar nog steeds een prijzige smartphone. 

Voor Samsung draait de activatie om meer dan het promoten van zijn smartphones, stelt Gerben van der Walt Meijer, head of marketing mobile bij Samsung Benelux. 'We willen met deze campagne meer doen dan technologie laten zien. Dit gaat over het ondersteunen van jong talent en het agenderen van een groeiend probleem' - doelend op de kamernood onder studenten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in