Tobias Vermeiren stapt na 3,5 jaar over van Dentsu Creative naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als strategy director. Hij komt er samen te werken met onder meer de nieuwe head of strategy Paul van Kuilenburg.
Voor de lezers van Adformatie zal Vermeiren geen onbekende zijn: de laatste jaren was hij niet weg te slaan van de podia van diverse reclameprijzen, voor de bekroning van de razend populaire campagne 'Stukje van mij' van KPN.
Bij Dentsu Creative werkte Vermeiren dan ook als lead strategist op het KPN-account, waar hij betrokken was bij de ontwikkeling van het merkplatform Beter Internet en de Louis de kat-campagnes. Onder zijn strategische leiding -zo lezen we tenminste in het persbericht- won KPN in 2024 onder meer een Grand Prix in Cannes en de Grand Effie Europe. Ook werd de telecommer afgelopen jaar uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar bij de SAN Accent.
Vermeiren was tevens betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwste merkcampagne 'Iedereen Behalve', waarmee KPN aandacht vraagt voor het 'online buitensluiten' van jongeren. In een verder verleden was hij strateeg bij UM Nederland.
Yvette Belt
De stap naar Alfred is niet onlogisch: in zijn begintijd bij Dentsu Creative werkte Vermeiren nauw samen met Yvette Belt, die toen vice president-marketing van KPN was en mede aan de wieg stond van de huidige successen van het telecombedrijf. Bij Alfred zal Vermeiren voornamelijk komen te werken op het ASN Bank-account.
Vermeiren: 'Bij Alfred zitten veel bekende gezichten en het voelt als een plek waar ik me thuisvoel en me verder kan ontwikkelen als creatief merkstrateeg. Alfred is een sterk bureau met gepassioneerde mensen met liefde voor reclame. Daarvan gaat mijn hart sneller kloppen.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu