Overslaan en naar de inhoud gaan

Alfred haalt topstrateeg Tobias Vermeiren binnen

Vermeiren komt over van Dentsu Creative, waar hij op het veelbekroonde KPN-account werkte.
tobias
Tobias Vermeiren verruilt Dentsu Creative voor Alfred.

Tobias Vermeiren stapt na 3,5 jaar over van Dentsu Creative naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als strategy director. Hij komt er samen te werken met onder meer de nieuwe head of strategy Paul van Kuilenburg.

Voor de lezers van Adformatie zal Vermeiren geen onbekende zijn: de laatste jaren was hij niet weg te slaan van de podia van diverse reclameprijzen, voor de bekroning van de razend populaire campagne 'Stukje van mij' van KPN.

Bij Dentsu Creative werkte Vermeiren dan ook als lead strategist op het KPN-account, waar hij betrokken was bij de ontwikkeling van het merkplatform Beter Internet en de Louis de kat-campagnes. Onder zijn strategische leiding -zo lezen we tenminste in het persbericht- won KPN in 2024 onder meer een Grand Prix in Cannes en de Grand Effie Europe. Ook werd de telecommer afgelopen jaar uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar bij de SAN Accent.

Vermeiren was tevens betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwste merkcampagne 'Iedereen Behalve', waarmee KPN aandacht vraagt voor het 'online buitensluiten' van jongeren. In een verder verleden was hij strateeg bij UM Nederland.

Yvette Belt

De stap naar Alfred is niet onlogisch: in zijn begintijd bij Dentsu Creative werkte Vermeiren nauw samen met Yvette Belt, die toen vice president-marketing van KPN was en mede aan de wieg stond van de huidige successen van het telecombedrijf. Bij Alfred zal Vermeiren voornamelijk komen te werken op het ASN Bank-account.

Vermeiren: 'Bij Alfred zitten veel bekende gezichten en het voelt als een plek waar ik me thuisvoel en me verder kan ontwikkelen als creatief merkstrateeg. Alfred is een sterk bureau met gepassioneerde mensen met liefde voor reclame. Daarvan gaat mijn hart sneller kloppen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in