Overslaan en naar de inhoud gaan

Dept benoemt Ben Williams (ex-TBWA) tot global chief creative officer

Het betreft een nieuw vormgegeven functie. Ook zijn er nieuwe 'creatieve leiders' bij Dept in de VS en Duitsland gestart.
dept
Met de klok mee: Ben Williams, Carla del Porto, Käthe Lisson.

Dept heeft Ben Williams benoemd tot de eerste global chief creative officer. Met de komst van de voormalig global chief creative experience officer van TBWA\Worldwide versterkt het bureau zijn 'geïntegreerde creatieve leiderschap'.

Williams wordt verantwoordelijk voor het wereldwijd verbinden van design, experience en tech, met klanten als Google, L'Oréal, PepsiCo, eBay en Lufthansa. Hij rapporteert aan global ceo Dimi Albers en werkt vanuit Los Angeles.

Volgens Dept moet de benoeming helpen de creatieve slagkracht van het bureau wereldwijd te integreren. 'Ben begrijpt dat creativiteit het krachtigst is wanneer het merktransformatie en bedrijfsgroei stimuleert en tegelijkertijd menselijke verbindingen creëert', zegt Albers.

Williams brengt meer dan 25 jaar bureau-ervaring met zich mee. Bij TBWA werkte hij onder meer voor McDonald’s, Adidas en Nissan en leidde hij projecten als de Nike+ FuelBand, A/R Jordan met Snapchat en de digitale vernieuwing van Oprah’s Book Club. Hij is onderscheiden bij met prijzen bij de Cannes Lions, D&AD en de Webby’s.

Nieuwe creatieve leiders in de VS en Duitsland

Naast Williams versterkt Dept ook het lokale creatieve leiderschap. In de VS is Carla del Porto benoemd tot executive creative director. Zij werkte eerder bij R/GA, AKQA, TBWA en VMLY&R.

In Duitsland is Käthe Lisson gestart als executive creative director & VP creative voor de DACH-regio. Zij heeft bijna twintig jaar marketingervaring en gaat onder meer aan de slag voor Brother, Lieferando en EA Sports.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in