Dept heeft Ben Williams benoemd tot de eerste global chief creative officer. Met de komst van de voormalig global chief creative experience officer van TBWA\Worldwide versterkt het bureau zijn 'geïntegreerde creatieve leiderschap'.
Williams wordt verantwoordelijk voor het wereldwijd verbinden van design, experience en tech, met klanten als Google, L'Oréal, PepsiCo, eBay en Lufthansa. Hij rapporteert aan global ceo Dimi Albers en werkt vanuit Los Angeles.
Volgens Dept moet de benoeming helpen de creatieve slagkracht van het bureau wereldwijd te integreren. 'Ben begrijpt dat creativiteit het krachtigst is wanneer het merktransformatie en bedrijfsgroei stimuleert en tegelijkertijd menselijke verbindingen creëert', zegt Albers.
Williams brengt meer dan 25 jaar bureau-ervaring met zich mee. Bij TBWA werkte hij onder meer voor McDonald’s, Adidas en Nissan en leidde hij projecten als de Nike+ FuelBand, A/R Jordan met Snapchat en de digitale vernieuwing van Oprah’s Book Club. Hij is onderscheiden bij met prijzen bij de Cannes Lions, D&AD en de Webby’s.
Nieuwe creatieve leiders in de VS en Duitsland
Naast Williams versterkt Dept ook het lokale creatieve leiderschap. In de VS is Carla del Porto benoemd tot executive creative director. Zij werkte eerder bij R/GA, AKQA, TBWA en VMLY&R.
In Duitsland is Käthe Lisson gestart als executive creative director & VP creative voor de DACH-regio. Zij heeft bijna twintig jaar marketingervaring en gaat onder meer aan de slag voor Brother, Lieferando en EA Sports.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu