TikTok presenteert de merken en bijbehorende bureaus die genomineerd zijn voor de tweede Benelux-editie van de TikTok Ad Awards. Er zijn vier categorieën en er is ook een grand prix (Greatest TikTok) te verdelen onder de genomineerden in de categorieën Greatest Creative, Greatest Performance en Greatest Branding. Een vakjury is tot onderstaande shortlists gekomen.
De shortlist voor Greatest Creative is:
- ICI PARIS XL | Aidem Agency | WPP Media | ICI PARIS XL's TikTok strategy
- VDAB | So Buzzy | "Oedoededa"
- Lidl | AndAgencyAmsterdam | Lidl’s TikTok strategy'
- Constructiv - De Bouw Kijkt Verder' | AKQA Brussels | "Content Builders"
- Bol | Aidem Agency | TikTok Niche (Always-on)
Deze genomineerden maken volgens TikTok goed gebruik van zowel betaalde als organische content om in elke fase van de funnel slim impact te maken op het platform. Bovendien zijn de merken consistent en op de juiste manier aanwezig op TikTok, stelt de jury.
De tweede categorie is Greatest Performance, dus een campagne die geheel in TikTok-stijl en met een slimme strategie 'uitzonderlijke prestaties heeft neergezet in de lower-funnel'.
De shortlist voor Greatest Performance is:
- Sunweb | Smart+ Travel Ads campaign
- Tefal | team5pm | "Aerosteam. Proof, trust, sold out."
- Adecco & Uber Eats | Flik Flak Agency | DRIIVN
- Torfs | The Dot Society | Always on
- Loop Earplugs | GAIN
TikTok beloont ook brandingcampagnes in de upper-funnel, opnieuw met de criteria dat de stijl van het platform en innovatie een grote rol spelen. De vakjury is zo bij onderstaande genomineerden uitgekomen.
- Vaseline | GoSpooky | Mindshare | "The Gluta Glow Up (supernaturally simple)"
- ANWB | ACE Social | Content Creators | "Achter de Vangrail"
- Colruyt | Fullsend | "End Of Year Campaign - Holiday season"
- Albert Heijn | dentsu | TBWA/Holy Fools | "Klinkt als Weekend”
- Lidl | AndAgencyAmsterdam | Buutvrij | "Drop de Biet"
Last but not least is er nog de Greatest Impact-prijs, nieuw ten opzichte van vorig jaar. Genomineerden in deze categorie strijden niet mee om de grand prix, maar kunnen als winnaar wel beloond worden voor een individuele campagne die een positieve verandering teweeg heeft gebracht. De jury let hierbij op de betrokkenheid binnen de community en op maatschappelijke impact. De genomineerden voor deze prijs zijn als volgt;
- Maybelline | Omnicom Media Group | "Brave Together"
- HEMA | Tosti Creative | TRUUS | LINDA. | "HEMA Thuistoilet"
- KPN | Dentsu Creative | A Bigger Circle | "Algo Influence"
- Helan Onafhankelijk Ziekenfonds | AKQA Brussels | Mindshare | "If I could talk to my younger self"
- L'Oreal Paris | Omnicom Media Group | "Purpose (Worth It)"
De vakjury reikt de prijzen op 18 november uit op een gala in Amsterdam. Vorig jaar vielen bol, Tess v, Hema en KPN in de prijzen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu