Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de Benelux-genomineerden voor de TikTok Ad Awards

Adverteerders en bijbehorende bureaus strijden in vier categorieën, waarbij er ook nog een hoofdprijs te verdelen is.
tiktok
© Shutterstock

TikTok presenteert de merken en bijbehorende bureaus die genomineerd zijn voor de tweede Benelux-editie van de TikTok Ad Awards. Er zijn vier categorieën en er is ook een grand prix (Greatest TikTok) te verdelen onder de genomineerden in de categorieën Greatest Creative, Greatest Performance en Greatest Branding. Een vakjury is tot onderstaande shortlists gekomen.

De shortlist voor Greatest Creative is:

  • ICI PARIS XL | Aidem Agency | WPP Media | ICI PARIS XL's TikTok strategy
  • VDAB | So Buzzy | "Oedoededa"
  • Lidl | AndAgencyAmsterdam | Lidl’s TikTok strategy'
  • Constructiv - De Bouw Kijkt Verder' | AKQA Brussels | "Content Builders"
  • Bol | Aidem Agency | TikTok Niche (Always-on)

Deze genomineerden maken volgens TikTok goed gebruik van zowel betaalde als organische content om in elke fase van de funnel slim impact te maken op het platform. Bovendien zijn de merken consistent en op de juiste manier aanwezig op TikTok, stelt de jury.

De tweede categorie is Greatest Performance, dus een campagne die geheel in TikTok-stijl en met een slimme strategie 'uitzonderlijke prestaties heeft neergezet in de lower-funnel'.

De shortlist voor Greatest Performance is:

  • Sunweb | Smart+ Travel Ads campaign
  • Tefal | team5pm | "Aerosteam. Proof, trust, sold out."
  • Adecco & Uber Eats | Flik Flak Agency | DRIIVN
  • Torfs | The Dot Society | Always on
  • Loop Earplugs | GAIN

TikTok beloont ook brandingcampagnes in de upper-funnel, opnieuw met de criteria dat de stijl van het platform en innovatie een grote rol spelen. De vakjury is zo bij onderstaande genomineerden uitgekomen. 

  • Vaseline | GoSpooky | Mindshare | "The Gluta Glow Up (supernaturally simple)"
  • ANWB | ACE Social | Content Creators | "Achter de Vangrail"
  • Colruyt | Fullsend | "End Of Year Campaign - Holiday season"
  • Albert Heijn | dentsu | TBWA/Holy Fools | "Klinkt als Weekend”
  • Lidl | AndAgencyAmsterdam | Buutvrij | "Drop de Biet"

Last but not least is er nog de Greatest Impact-prijs, nieuw ten opzichte van vorig jaar. Genomineerden in deze categorie strijden niet mee om de grand prix, maar kunnen als winnaar wel beloond worden voor een individuele campagne die een positieve verandering teweeg heeft gebracht. De jury let hierbij op de betrokkenheid binnen de community en op maatschappelijke impact. De genomineerden voor deze prijs zijn als volgt;

  • Maybelline | Omnicom Media Group | "Brave Together"
  • HEMA | Tosti Creative | TRUUS | LINDA. | "HEMA Thuistoilet"
  • KPN | Dentsu Creative | A Bigger Circle | "Algo Influence"
  • Helan Onafhankelijk Ziekenfonds | AKQA Brussels | Mindshare | "If I could talk to my younger self"
  • L'Oreal Paris | Omnicom Media Group | "Purpose (Worth It)"

De vakjury reikt de prijzen op 18 november uit op een gala in Amsterdam. Vorig jaar vielen bol, Tess v, Hema en KPN in de prijzen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in