Overslaan en naar de inhoud gaan

Erik van Engelen vertrekt bij DDB Amsterdam

Hij start als interim-salesdirecteur bij Essent. Bij DDB wordt Van Engelen opgevolgd door Merel Hoogendorp.
erik
'Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat DDB een tijdelijke opdracht was', aldus Van Engelen.

Van Engelen heeft zijn taken overgedragen aan Merel Hoogendorp. Zij is al langer werkzaam bij DDB Amsterdam als head of account en business director.

‘Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat DDB voor mij een tijdelijke opdracht was. Nu is het tijd om verder te gaan,’ zegt Van Engelen tegenover Adformatie.

Roerige periode

Het vertrek van Van Engelen volgt op een roerige periode bij DDB. Eerder vandaag kwam naar buiten dat de iconische bureaunaam mogelijk zal verdwijnen als gevolg van de voorgenomen fusie tussen moederbedrijf Omnicom en Interpublic Group (IPG). 

Van Engelen: 'Mijn besluit staat los van de internationale ontwikkelingen bij DDB - als die er al zouden zijn.'

Verder wil Van Engelen niet ingaan op vragen; ook niet over de huidige status bij DDB Amsterdam.

Diverse functies

Van Engelen heeft een lange staat van dienst in de marketing- en communicatiewereld. Zo was hij onder meer directeur communicatie bij ING, chief commercial officer bij Eneco en directeur van Wildlands. Ook is hij voorzitter van de Bond van Adverteerders (BvA).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu
Martin de Munnik

Spannende tijden, Erik. Veel succes.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in