In de zomermaanden schieten we heel wat vakantiefoto's, maar wat doen we er daarna mee? Raken ze in de vergetelheid, scrollen we op de telefoon terug om weer door de foto's te bladeren of drukken we ze af in een fotoboek? Oudere doelgroepen doen dat laatste vaker dan jongeren, dus ziet Albelli een kans. Het bedrijf, vooral bekend om zijn fotoboeken, lanceert een campagne op TikTok om jongeren te inspireren hun digitale foto's fysiek af te drukken.
Bijvoorbeeld in een fotoboek, maar een poster of kalender kan natuurlijk ook. Campagnevideo's en TikTok Ads moeten de doelgroep in Nederland en België bewust maken van de mogelijkheden.
De campagne komt uit de koker van aidem agency, dat aangeeft dat bereik een ondersteunende rol heeft. De focus van de campagne ligt op het boeken van conversie. De TikTok-campagne maakt onderdeel uit van een bredere Albelli-zomercampagne.
Piekmoment
Berend Venema, market lead Benelux bij albelli: 'In de snelle beeldcultuur van vandaag, waar herinneringen op platforms als TikTok vervliegen, groeit de behoefte aan iets tastbaars. Met onze campagnes spelen we hierop in door te laten zien dat een fotoboek de perfecte manier is om waardevolle momenten voor altijd vast te leggen. Om jongvolwassenen effectief te bereiken, werken we sinds 2023 samen met aidem agency. Dit partnership stelt ons in staat om tijdens piekmomenten zoals de zomervakantie, kerst en jaarboeken creatief én effectief aanwezig te zijn'.
Credits:
Klant: albelli
Verantwoordelijk bij klant: Berend Venema, Bas Steuns
Bureau: aidem agency
Strategie & Projectmanagement: Oscar Mooy, Raquel Ricardo Sousa
Creatie: Senna Kost, Tim van Sloten, Tom Breggen
Copy: Monique van Loon
Media: Pawan Mer

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu