SXSW in video: ‘Zuckerberg moet zich schamen’

CreativeNL en New Dutch Wave waren afgelopen week in Austin bij SXSW en portretteerden daar een aantal bezoekers. Wat waren de trends?

Karlijn Marchildon van VanMoof

Naast de serie geschreven interviews met Anne van de Wijdeven (Dept), Amanda Boomstra (Fabrique) en René van Engelenburg (Dropstuff Media) én Random Pic(k) Of The Day For A Week met Nik Nieuwenhuijs en Dani Polak (Code D'Azur) over SXSW, produceerden CreativeNL en New Dutch Wave ook een aantal korte video-interviews met bezoekers - over hoogtepunten, trends en het belang van handelsmissies voor de Nederlandse creatieve industrie.

Hier een bloemlezing. Achtereenvolgens komen aan het woord/in beeld:

  • Jeroen van Erp (Innovation Strategist Fabrique en hoogleraar Concept Design)‘Zuckerberg moet zich schamen.’
  • Bee Kothuis van NBSO (Netherlands Business Support Office) over zakendoen in Texas en het belang van persoonlijk contact. 'In the end businesses are people and trust is a big issue.'
  • Jann de Waal (voorzitter Topteam Creatieve Industrie en CEO Info.nl) over de vraag welke impact Metaverse en big tech bedrijven in het algemeen hebben op de samenleving.
  • Alexandra Belicova (Startup Amsterdam) over de groeiende tech scene in Amsterdam en de zoektocht naar talent.
  • Austin Simms van global climate tech company Dayrize uit Amsterdam ('the first sustainable impact measurement technology to rapidly assess environmental & social effects of consumer goods') over het feit dat 'klimaat' onderdeel is geworden van het mainstream discours.
  • Dion ten Heggeler - Chordify turns any music or song (YouTube, Deezer, SoundCloud, MP3) into chords - over het opvallende, positieve feit dat het bij tech en merken steeds meer over 'mensen' en cultuur gaat.
  • En Karlijn Marchildon, Head of Communications & PR VanMoof, over de grote hoeveelheid aanwezige Nederlanders...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie