'Threads krijgt branded content-tools van Instagram'

Het nieuwe socialmediaplatform staat nu nog geen branded content of advertenties toe. Daar lijkt verandering in te komen.

Threads en Instagram
Afbeelding: Shutterstock

Threads, het nieuwe socialmediaplatform van Meta, krijgt naar verluidt branded content-tools van zusterplatform Instagram. Volgens nieuwswebsite Axios wil Instagram zijn branded content-tools op korte termijn beschikbaar stellen in Threads om marketeers een eerste advertentiemogelijkheid te geven. Daadwerkelijk adverteren is nog niet mogelijk omdat Meta zich eerst wil focussen op het aantrekken van gebruikers.

Branded content

Voor merken is het interessant als Threads een officiële branded content-mogelijkheid krijgt. Threads is nog geen week oud en heeft al honderd miljoen gebruikers, dus merken hebben er baat bij om snel op Threads te starten. Maar adverteren is dus nog niet mogelijk, en regels rondom betaalde promotie ontbreken vooralsnog. Als daar verandering in komt, kunnen merken meer dan organisch posten.

Volgens Axios gaat het sponsorbeleid van Instagram ook gelden voor Threads - wat makkelijk zou zijn voor merken die al adverteren op Instagram. Althans, als zij in aanmerking komen voor de branded content-tools. Instagram maakt zijn tools namelijk alleen beschikbaar voor bedrijven die aan de eisen voldoen. Niet alle bedrijven kunnen dus zomaar met die tools aan de slag.

Lees hieronder verder over Threads, de nieuwe socialmedia-app die een alternatief voor Twitter kan worden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie