Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending: AI en Reddit, een match made in data

Hoe echte community-feedback het verschil maakt
AI-Reddit-een-match-made-in-data

AI is hot, en bijna iedereen gebruikt ChatGPT of een andere tool voor antwoorden. Maar, waar komen de antwoorden die je krijgt eigenlijk vandaan?

Een studie van Semrush laat zien dat Reddit hierbij de overhand heeft. Hoewel AI ook antwoorden haalt van Wikipedia en YouTube, blijkt Reddit de grootste bron van echte community-feedback te zijn, wat de kwaliteit van antwoorden aanzienlijk verhoogt.

Waarom AI niet zonder Reddit kan

Dat is niet verrassend. Reddit draait op community-inhoud: echte mensen typen reacties en gaan het gesprek aan met anderen. Daarnaast heeft het platform ook een ranking-systeem, waarbij de betrouwbaarheid van een comment snel achterhaald kan worden. Hierdoor stijgen de antwoorden in waarde, en kan AI de meest waardevolle en relevante inzichten direct vinden.

Volgens de studie draagt Reddit voor ruim 40% bij aan de antwoorden van AI-systemen (voor navigatie zoekopdrachten) zoals ChatGPT en Perplexity. Hierdoor zien we dat Reddit een grote datapool heeft die actief wordt gebruikt.

In een tijd waarin algoritmes steeds slimmer worden, blijft Reddit een bron van ‘echte mensen’ inzichten, iets wat AI alleen nog niet volledig kan vervangen. Reddit kan in de toekomst een grotere rol gaan spelen in het AI-landschap, waardoor het platform meer invloed kan hebben op hoe AI leert en reageert op menselijke gesprekken.

Hoe Reddit Pro Trends kan werken voor jou

Niet alleen AI profiteert van Reddit; ook merken kunnen hier hun voordeel mee doen. Veel mensen gaan naar Reddit in hun research-fase, omdat ze echte menselijke feedback willen . Zo vertrouwen 42% van de Reddit-gebruikers de feedback die op dit platform worden gedeeld.

Met Reddit Pro Trends kun je analyseren wanneer je als brand wordt genoemd, gesprekken volgen met keywords die jij hebt geselecteerd, en zien welke posts en comments de meeste impact hebben. Zo mis je nooit wat er speelt in je community en kun je je content en campagnes perfect afstemmen op wat er leeft bij je doelgroep.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in