In de nieuwste aflevering van De Boardroom gaan presentator Ronald ter Voert en sidekick Bert Hagendoorn in gesprek met Mariëtte Huber (Head of EMEA Reddit) en Charles van Winsen (Oprichter & CEO mindsync) over tal van actuele en urgente zaken in de wereld van creativity, marketing & digital.
Naast opmerkelijk (inter)nationaal nieuws van Bert, wat onze tafelgasten is opgevallen in de business en hun zakelijke uitdagingen, staan daarnaast een drietal onderwerpen op de agenda. Dit keer zijn dat:
1. Is co-creatie the next thing in marketing?
In ‘F1 The Movie’ zijn merken vanaf het prille begin van het script actief betrokken, met als resultaat een tal van mini-narratieven in de film zelf. Met een omzet tot nu toe van ruim 600 miljoen dollar rijst de vraag of dit soort innige co-creaties de toekomst van merkstrategie is? Volgens Van Winsen ‘moeten merken vooral beseffen dat ze slechts te gast zijn en de rol die ze in de ogen van de kijker spelen.’
2. Moeten socials achter een digitaal slot?
Ondanks leeftijdsgrenzen in de EU wordt de minimum leeftijd massaal genegeerd. Mede doordat platforms dit toestaan. Nu de zorgen over socialmediagebruik en de impact ervan groeien, klinkt steeds vaker de roep om een digitaal slot, opgelegd door platforms, overheid of wellicht wel merken. ‘Merken forceren consumenten te veel, wat hen uiteindelijk zal opbreken’, aldus Van Winsen.
3. Wint de P van psychologie terrein?
Iedereen in het vak kent de 4 P's van Kotler. Volgens vakgenoten zijn het er inmiddels veel meer dan vier, én is er juist in deze tijd van AI, data en tech behoefte aan een P die merken te veel uit het oog verloren zijn, met alle (business)gevolgen van dien: de P van Psychologie. Is dat zo? ‘Door de focus op AI, tech en data kan je je afvragen of we de menselijke kant van marketing inderdaad niet een beetje vergeten zijn’, aldus Huber.
Wat zeggen recente onderzoeken? Welke trends tekenen zich hierbij af in de markt? En hoe kijken onze tafelgasten er tegenaan? Stream deze aflevering als podcast of video via:

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu