S4 Capital van Sir Martin Sorrell heeft voor de tweede keer dit jaar zijn jaarlijkse verwachtingen naar beneden bijgesteld. Het moederbedrijf van Monks stelt dat adverteerders hun marketingbudgetten verlagen vanwege de wereldwijde economische onzekerheid en de door de Verenigde Staten opgelegde invoerheffingen, meldt Reuters.
De bureaugroep staat ook onder aanhoudende druk omdat klanten hun marketinguitgaven blijven verlagen ten gunste van AI-investeringen.
Het bedrijf boekte een verlies van 22,3 miljoen pond voor de eerste zes maanden, waar in dezelfde periode vorig jaar nog een verlies van 13,7 miljoen pond werd genoteerd. S4 Capital verwacht dat de jaarlijkse netto-omzet op vergelijkbare basis dit jaar harder zal dalen dan in de eerste prognose. Wel gaat Sorrells bedrijf uit van een betere tweede helft van het jaar, mede door inkomsten uit nieuwe opdrachten en verdere kostenbesparingen.
De aandelenkoers daalde vanmorgen na dit nieuws met 14 procent tot een historisch dieptepunt van 19,48 pence. De aandelen hebben dit jaar tot nu toe ongeveer 30 procent van hun waarde verloren, terwijl de koers daarvoor al met 95 procent was gedaald.
Voorzichtig
S4 Capital haalt bijna de helft van het inkomen uit de technologiesector en heeft klanten als General Motors, Amazon en T-Mobile.
'Klanten blijven over het algemeen voorzichtig', licht Sorrell toe. 'De marktomstandigheden in de eerste helft van 2025 weerspiegelen de aanhoudende impact van volatiele mondiale macro-economische omstandigheden en het verontrustende effect van tariefonderhandelingen.'
Recent waren er oriënterende gesprekken tussen S4 Capital en bureaugroep MSQ Partners. Die liepen op niets uit.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu