Overslaan en naar de inhoud gaan

S4 Capital (Monks) stelt jaarprognose opnieuw naar beneden bij

De aandelenkoers staat nu op een historisch dieptepunt.
S4Capital

S4 Capital van Sir Martin Sorrell heeft voor de tweede keer dit jaar zijn jaarlijkse verwachtingen naar beneden bijgesteld. Het moederbedrijf van Monks stelt dat adverteerders hun marketingbudgetten verlagen vanwege de wereldwijde economische onzekerheid en de door de Verenigde Staten opgelegde invoerheffingen, meldt Reuters.

De bureaugroep staat ook onder aanhoudende druk omdat klanten hun marketinguitgaven blijven verlagen ten gunste van AI-investeringen.

Het bedrijf boekte een verlies van 22,3 miljoen pond voor de eerste zes maanden, waar in dezelfde periode vorig jaar nog een verlies van 13,7 miljoen pond werd genoteerd. S4 Capital verwacht dat de jaarlijkse netto-omzet op vergelijkbare basis dit jaar harder zal dalen dan in de eerste prognose. Wel gaat Sorrells bedrijf uit van een betere tweede helft van het jaar, mede door inkomsten uit nieuwe opdrachten en verdere kostenbesparingen.

De aandelenkoers daalde vanmorgen na dit nieuws met 14 procent tot een historisch dieptepunt van 19,48 pence. De aandelen hebben dit jaar tot nu toe ongeveer 30 procent van hun waarde verloren, terwijl de koers daarvoor al met 95 procent was gedaald. 

Voorzichtig

S4 Capital haalt bijna de helft van het inkomen uit de technologiesector en heeft klanten als General Motors, Amazon en T-Mobile.

'Klanten blijven over het algemeen voorzichtig', licht Sorrell toe. 'De marktomstandigheden in de eerste helft van 2025 weerspiegelen de aanhoudende impact van volatiele mondiale macro-economische omstandigheden en het verontrustende effect van tariefonderhandelingen.'

Recent waren er oriënterende gesprekken tussen S4 Capital en bureaugroep MSQ Partners. Die liepen op niets uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in