Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending: het social-algoritme beloont een hoge frequentie

Een nieuwe analyse van Buffer (voor LinkedIn) en Social Media Today (voor Instagram) laat zien dat veel content loont.
social algoritme

Social media is gulziger dan ooit. Een nieuwe analyse van Buffer (voor LinkedIn) en Social Media Today (voor Instagram) laat zien dat een hoge frequentie écht loont. Op LinkedIn onderzocht Buffer meer dan 2 miljoen posts van ruim 94 duizend accounts en kwam tot een duidelijke conclusie. Hoe vaker je iets deelt, hoe meer je wordt beloond door het algoritme:

LinkedIn: 2–5 posts per week leveren je gemiddeld 1.000 extra impressies per update op. Ga je naar 6–10, dan tikt dat door naar 5.000 extra. Wie meer dan 11 keer per week post, scoort zelfs +16.000 impressies per post
Instagram: volgens Social Media Today geldt hetzelfde. Accounts die dagelijks posten, zien aanzienlijk meer bereik en engagement dan accounts die slechts sporadisch content delen.

Kortom, het algoritme houdt van activiteit en beloont je met meer bereik, engagement en volgers.

Kwaliteit blijft key

Let op, dit betekent niet dat je random updates moet droppen. De content die je plaatst moet nog steeds waardevol zijn en bijdragen aan je professionele uitstraling. Het is de combinatie van frequentie én relevantie die ervoor zorgt dat je écht impact maakt.

Wat betekent dit voor merken?

Voor merken en creators is het slim om hun posting-strategie te herzien. Uiteraard moet er een gezonde mix zijn van frequentie en kwaliteit. Denk aan minimaal 2–5 keer per week op LinkedIn, op Instagram mag je gerust vaker van je laten horen. Consistentie geeft algoritmes een seintje dat jij actief bent, en dat wordt beloond met meer zichtbaarheid en engagement.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in