Het Prinses Máxima Centrum heeft Dentsu Creative geselecteerd als nieuw creatief bureau. De samenwerking start met een campagne rond de Maand van Kinderkanker, waarin ‘beter worden’ in brede zin centraal staat: van medische zorg en onderzoek tot emotionele en maatschappelijke ondersteuning.
Volgens Amanda de Ruwe, directeur communicatie & marketing van het Prinses Máxima Centrum, sluit de visie van het bureau goed aan bij de missie van de organisatie: ‘Als een kind ernstig ziek is door kanker, staat maar één ding voorop: genezen. Bij de pitchpresentatie werd duidelijk dat Dentsu Creative begrijpt hoe belangrijk het is om die boodschap krachtig en betekenisvol te vertellen.’
Meer dan genezen
Het concept ‘beter worden’ gaat volgens het centrum verder dan genezen. Het staat ook voor het ontwikkelen van nieuwe behandelingen, het verbeteren van zorg en processen, het opleiden van medewerkers en het ondersteunen van kinderen en hun families, tijdens én na de behandeling.
In de campagne staan tekeningen van kinderen centraal. Zij kregen de vraag waarin zij zelf beter wilden worden. Met behulp van kunstmatige intelligentie zijn de tekeningen omgezet in korte animaties, die laten zien dat ‘beter worden’ voor kinderen ook draait om plezier, ontdekking en kind kunnen zijn. De campagne is sinds 1 september zichtbaar op de sociale mediakanalen van het Prinses Máxima Centrum en in digitale buitenreclame.
Lucas van Gog, strateeg bij Dentsu Creative, noemt de samenwerking bijzonder: ‘Ons bezoek aan het Máxima maakte diepe indruk. Het werd meteen duidelijk dat het veel meer is dan een ziekenhuis. Iedereen werkt er dagelijks aan om het beter te doen, in zorg én onderzoek.’
De komende weken wordt extra aandacht besteed aan verhalen uit het Prinses Máxima Centrum, waarin ‘beter worden’ niet alleen over medische zorg gaat, maar ook over onderzoek, innovatie en blijvende steun voor kinderen en hun families.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu