Overslaan en naar de inhoud gaan

Prinses Máxima Centrum kiest Dentsu Creative na pitch

Nieuwe campagne rond kinder­kanker markeert samenwerking beide partijen.
Poster campagne Beter Worden

Het Prinses Máxima Centrum heeft Dentsu Creative geselecteerd als nieuw creatief bureau. De samenwerking start met een campagne rond de Maand van Kinderkanker, waarin ‘beter worden’ in brede zin centraal staat: van medische zorg en onderzoek tot emotionele en maatschappelijke ondersteuning.

Volgens Amanda de Ruwe, directeur communicatie & marketing van het Prinses Máxima Centrum, sluit de visie van het bureau goed aan bij de missie van de organisatie: ‘Als een kind ernstig ziek is door kanker, staat maar één ding voorop: genezen. Bij de pitchpresentatie werd duidelijk dat Dentsu Creative begrijpt hoe belangrijk het is om die boodschap krachtig en betekenisvol te vertellen.’

Meer dan genezen

Het concept ‘beter worden’ gaat volgens het centrum verder dan genezen. Het staat ook voor het ontwikkelen van nieuwe behandelingen, het verbeteren van zorg en processen, het opleiden van medewerkers en het ondersteunen van kinderen en hun families, tijdens én na de behandeling.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

In de campagne staan tekeningen van kinderen centraal. Zij kregen de vraag waarin zij zelf beter wilden worden. Met behulp van kunstmatige intelligentie zijn de tekeningen omgezet in korte animaties, die laten zien dat ‘beter worden’ voor kinderen ook draait om plezier, ontdekking en kind kunnen zijn. De campagne is sinds 1 september zichtbaar op de sociale mediakanalen van het Prinses Máxima Centrum en in digitale buitenreclame.

Lucas van Gog, strateeg bij Dentsu Creative, noemt de samenwerking bijzonder: ‘Ons bezoek aan het Máxima maakte diepe indruk. Het werd meteen duidelijk dat het veel meer is dan een ziekenhuis. Iedereen werkt er dagelijks aan om het beter te doen, in zorg én onderzoek.’

De komende weken wordt extra aandacht besteed aan verhalen uit het Prinses Máxima Centrum, waarin ‘beter worden’ niet alleen over medische zorg gaat, maar ook over onderzoek, innovatie en blijvende steun voor kinderen en hun families.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in