Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending: Reels Instagram koppelen is goed voor views en zichtbaarheid

Video's opdelen speelt slim in op het algoritme van Instagram. Nieuwe optie om opgedeelde Reels te koppelen zorgt voor langere kijktijd.
Reels Splitting
Reels Splitting

Het algoritme hacken, wie wil dat niet? Alles draait om kijktijd: hoe langer mensen blijven kijken, hoe vaker je video door het algoritme wordt gepusht. Maar hoe pak je dat aan? Vandaag bespreken we 'one of the many' slimme manieren én laten we zien hoe Instagram’s nieuwe functie dit nog makkelijker maakt.

Twee vliegen in één klap

Wat we steeds vaker zien, is dat creators hun video’s in twee of meer delen splitsen. Niet omdat ze hun verhaal niet in één keer kunnen vertellen, maar omdat het slim inspeelt op het algoritme. Twee vliegen in één klap: je scoort extra video-views én vergroot de zichtbaarheid van je account. Ben jij bijvoorbeeld een kledingmerk op social? Denk dan aan een video waarin je iemand stylt: in deel één laat je het proces zien, en in deel twee de eindlook. Zo houd je kijkers geboeid en leid je ze naar meer content op je profiel.

Nieuwe functie van Instagram

Om dit hele proces makkelijker te maken, introduceert Instagram nu de optie om Reels aan elkaar te koppelen. Hiermee kun je meerdere Reels als een doorlopende serie laten lopen, waarbij automatisch een Watch Part 2-knop onder je video verschijnt. Het is een eenvoudige manier om je verhalen overzichtelijk te houden en kijkers langer betrokken te houden.

Wat doen we hiermee als merk?

Voor merken biedt deze functie nieuwe kansen: je kunt conceptideeën testen en zien of ze bij je doelgroep werken. Het is bovendien een slimme manier om productlanceringen, tutorials of merkverhalen in hapklare, verbonden stukken te vertellen, en zo zowel je video-views als profile visits te verhogen.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in