Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: Meta trakteert de marketeers

Lokale ondernemer of groot bureau? Dit wil je testen.
creative sticker + virtual try on
creative sticker + virtual try on

Meta trakteert weer en wij zaten op de eerste rij. Van slimme video’s tot AI-copy met jouw tone of voice: Meta lanceerde een hele rits aan nieuwe tools voor adverteerders. Wij spotten onze twee favorieten die je zeker wil kennen. Groot merk, klein merk, side hustle, deze updates maken jouw ads nét wat slimmer (en makkelijker).

Digitaal pashokje

Wat ons het meeste pakte uit alle ontwikkelingen is de “visual try on”. Meta lanceert een virtuele try-on feature waarbij AI jouw kleding toont op verschillende lichaamstypes. Zo krijgen klanten een beter beeld van hoe een kledingstuk eruit ziet. Het maakt je ads niet alleen aantrekkelijker, maar vooral veel interactiever. Met de nieuwe “creative sticker call-to-action (CTA)” spelen ze ook in op engagement, zoals je in het voorbeeld op de afbeelding kan zien. Meta kwam met nog meer “slimme” features. Nieuwsgierig? Check alle highlights hier.

Heel leuk, maar hoe? 

Al die slimme snufjes klinken goed, maar waar begin je? Je vindt ze in de Meta Ads Manager via business.facebook.com. Start een campagne (bijv. “Verkopen” en activeer Advantage+). In de ad creatie-fase kun je AI inzetten om visuals te genereren of een video te laten maken van je beelden (“Afbeeldingen omzetten in video”). Gebruik je kleding in je advertenties? Dan kun je, bij gebruik van catalogus campagnes of productfeeds, automatisch AI-generated visuals laten maken waarin kleding wordt getoond op virtuele modellen met verschillende lichaamstypes. Dit werkt alleen als je productinformatie (zoals maten en afbeeldingen) correct gekoppeld is, bijvoorbeeld via een platform als Shopify of je productcatalogus in Business Manager.

Kortom: AI maakt het niet alleen makkelijker, maar ook slimmer. De rol van marketeers verandert, maar wordt zeker niet overbodig. Meer ruimte voor strategie, creativiteit en slim schakelen. En daar worden wij blij van. 

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in