Overslaan en naar de inhoud gaan

CMO of the Year Stijn Mentrop stapt over naar McDonald’s Duitsland

Mentrop neemt vanaf augustus de marketingleiding over bij onze oosterburen.
Stijn Mentrop
Adformatie CMO of the Year Stijn Mentrop steekt de grens over om CMO van McDonald's Duitsland te worden
© Stijn Mentrop Foto: Dick van der Lecq
Stijn Mentrop
Adformatie CMO of the Year Stijn Mentrop steekt de grens over om CMO van McDonald's Duitsland te worden
© Stijn Mentrop Foto: Dick van der Lecq

Kersverse CMO of the Year Stijn Mentrop-Huliselan maakt de overstap naar McDonald’s Duitsland. De Nederlandse marketeer, sinds 2022 verantwoordelijk voor marketing, digital & insights bij McDonald’s Nederland, treedt vanaf augustus aan als Chief Marketing Officer bij de Duitse tak van het fastfoodconcern. Hij volgt Tomasz Dębowski op, die na drie jaar terugkeert naar zijn thuisland Polen.

Geprezen om maatschappelijke visie
Mentrop won vorige maand nog de prestigieuze titel ‘CMO of the Year 2025’ tijdens de CMO Day in Haarlem. Onder zijn leiding zette McDonald’s Nederland een duidelijke koers in waarbij maatschappelijke relevantie, consumenteninzichten en merkontwikkeling hand in hand gingen. De jury prees zijn visie, leiderschapsstijl en het vermogen om met zijn team maatschappelijke thema’s te vertalen naar impactvolle marketing.

Vertrouwen vanuit Duitsland
CEO Mario Federico van McDonald’s Duitsland spreekt in vakblad Horizont zijn vertrouwen uit in de nieuwe aanstelling: ‘Met zijn strategische visie, ruime marketingervaring en focus op talentontwikkeling zal Stijn ons marketingteam verder versterken en helpen onze marktpositie te verstevigen.’

Loopbaan met internationaal gewicht
Voordat Mentrop bij McDonald’s begon, werkte hij onder meer bij Unilever, L’Oréal en Philips. Binnen McDonald’s Nederland maakte hij deel uit van het core leadership team en gaf hij leiding aan een team van 21 marketeers en data-analisten.

Sterk profiel, stevige erfenis
Zijn benoeming markeert een opvallende internationale stap in zijn carrière — én in de uitwisseling van marketingtalent binnen McDonald’s. Mentrop neemt een ijzersterke reputatie mee de grens over, en laat een stevig fundament achter voor zijn opvolging in Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in