Oordopjesproducent Alpine Hearing Protection heeft Valerie van Schaick benoemd tot chief marketing officer. Het bedrijf wil met haar komst de internationale groei versnellen en de productontwikkeling verder vormgeven. Alpine, specialist in gehoorbescherming, werd onlangs overgenomen door investeringsmaatschappij Gimv.
Van Schaick werkte heeft ruime ervaring in marketing en innovatie bij multinationals. Ze begon haar loopbaan bij Nike en bekleedde later functies bij Heineken en Nestlé, waar ze verantwoordelijk was voor marketing en productontwikkeling. Bij Nestlé was ze meer dan 22 jaar actief in een keer aan marketing, communicatie en business-gerelateerde functies, de afgelopen jaren als business executive officer food.
Daarnaast stak Van Schaick ook de handen uit de mouwen voor de branche als bestuurslid bij de BVA en als jurylid voor de Effie Awards.
Innovatie
Als cmo bij Alpine krijgt Van Schaick de leiding over de wereldwijde marketingstrategie en de agenda voor productinnovatie. Daarbij richt zij zich op versterking van de merkpositionering en de internationale uitrol. Van Schaick ziet Alpine als ‘een merk met een sterke missie en internationaal potentieel’.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu